kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۹۷
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد

بهره‌مندی بیش از 16 هزار خانوار روستایی از آب آشامیدنی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: به‌زودی با بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی در استان زنجان، بیش از 16 هزار خانوار روستایی در این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌شوند.

 

زنجان- خبرنگار کیهان:

«علیرضا جزء قاسمی» اظهار کرد: این طرح‌ها در 110 روستا، در قالب
65 عنوان پروژه و با اعتباری بالغ بر 780 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند. مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان خاطرنشان ساخت: با توجه به اولویت آبرسانی روستایی پس از تشکیل شرکت یکپارچه آب و فاضلاب، خدمات بخش روستایی توسعه چشمگیری یافت که اکنون در آخرین اقدام بیش از 54 هزار نفر جمعیت روستایی استان تحت پوشش قرار گرفته و از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.
جزء‌قاسمی بیان داشت: برای این پروژه‌ها 37 منبع تامین آب با آبدهی239  لیتر بر ثانیه از قبیل چاه عمیق، چاه دستی و قنات احداث شده است.
وی بیان داشت: در بخش مخازن ذخیره آب نیز 14 مخزن با حجم ذخیره‌‌سازی 3 هزار و 450 متر مکعب برای این طرح‌ها احداث گردیده است.
وی به احداث 5 باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 24 لیتر بر ثانیه اشاره کرده و گفت: احداث 107 کیلومتر خط انتقال و اصلاح و توسعه 56 کیلومتر شبکه توزیع آب نیز از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه‌هاست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به طرح آبرسانی اضطراری به شهر زنجان به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان با اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد ریال اشاره و افزود: با توجه به جمعیت 500 هزار نفری شهر زنجان و اجرای طرح‌های اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن در این شهر، ضرورت تامین آب پایدار زنجان بیش از پیش شده که شامل حفر چاه‌های اضطراری، اجرای خط انتقال کمربندی شمال شرقی زنجان، احداث مخزن ذخیره آب جدید و ایستگاه‌های
پمپاژ است.