kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

مهم‌ترین ویژگی شهید آرمان علی‌وردی سیر تحولی اوست(اخبار ادبی و هنری)

نویسنده کتاب زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی می‌گوید ویژگی بارز این‌شهید، سیر تحولی است که در او به وجود می‌آید.

مجید محمدولی کارشناس ادبیات فارسی و نویسنده ادبیات پایداری است. وی تحقیق برای تألیف چند کتاب در زمینه زندگی‌نامه شهدا، معرفی مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس و چندین مستند تلویزیونی را در این‌ حوزه به‌عهده داشته و در حال حاضر به‌عنوان محقق و نویسنده در انتشارات ۲۷ بعثت مشغول به کار است.
محمدولی به تازگی کتابی را حول محور زندگی شهید آرمان علی‌وردی به نگارش درآورده که قرار است به‌زودی توسط ناشر مذکور منتشر شود. خبرگزاری مهر با این نویسنده گفت‌وگویی انجام داده است.
نویسنده کتاب در مورد انگیزه‌ای که باعث شد به این کتاب بپردازد می‌گوید: از ابتدای فتنه اخیر که با مرگ یک خانم شروع شد. در کف میدان حاضر و ناظر بودم. آنچه را که آشوبگران در خیابان‌ها مرتکب می‌شدند و صبر بالای نیروهای مدافع امنیت که جا دارد یک خدا قوت و تبریک به این عزیزان بابت فرونشاندن شعله هرج و مرج بگویم را دقیقاً رصد می‌کردم. در کانون درگیری‌های پایتخت بودم و شاهد پدیده وارونگی آنچه در میدان می‌گذارد و با آنچه در فضای مجازی، توسط دشمن و یاران دشمن، نشر داده می‌شد، قرار داشتم و پروژه نخ‌نمای کشته‌‌سازی را که از سال‌ها قبل، توسط ایادی نفوذی شکل می‌گرفت، را دیدم. از سوی دیگر شهدای مظلوم مدافع امنیت را می‌دیدم، که اکثرِ آنها با دستان خالی و همراه نداشتن حتی یک باتوم، به طرز وحشیانه‌ای مورد حمله و شهادت قرار می‌گرفتند.
در نهایت، این توحش داعشیان داخلی، منجر به شهادت مظلومانه طلبه بسیجی، آرمان علی‌وردی شد. همان موقع و زمان وداع با پیکر این شهید عزیز در معراج شهدای تهران، انتشارات ۲۷ بعثت تصمیم به پژوهش زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی گرفت. هنگامی که خبر آغاز به تحقیقات درباره این ‌کتاب، توسط آقای کلاته مسئول انتشارات، به سمع و نظر فرماندهی محترم سپاه محمد رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله تهران بزرگ رسید، ایشان هم این کار را پسندیدند و دستور اکید برای جدّیت در نگارش این کتاب، صادر فرمودند. این شد که پس از گذشت دو هفته از شهادت شهید آرمان علی‌وردی، مشغول به تحقیق و مصاحبه با خانواده و دوستان این شهید بزرگوار شدم. نویسنده در مورد ویژگی بارز شهید آرمان علی‌وردی می‌گوید: ویژگی بارز کتاب زندگی‌نامه شهید آرمان علی‌وردی، سیر تحولی است که در او به وجود می‌آید. پسر بچه‌ای هشت ساله، معمولی، شوخ‌‌طبع و پرجنب‌وجوش طی روندی که خانواده، مسجد، کانون فرهنگی، بسیج و حوزه علمیه در آن دخیل هستند، به مقام شهادت می‌رسد؛ آن هم در سن بیست‌ویک سالگی؛ اوج افتخاری که خداوند، در اختیار بندگان صالح خود، قرار می‌دهد. در این کتاب خواننده متوجه می‌شود که مقام شهادت دست‌یافتنی است. شهیدشدن انتخابی است که باید برای آن قدم به قدم، سعی و تلاش کرد. خواننده در خواهد یافت که وقتی شهید دکتر بهشتی فرمودند: بهشت را به بها می‌دهند و نه بهانه، یعنی چه؟ و چطور انسان می‌تواند، به ارزش بهشتی شدن، دست یابد. در کل، ویژگی این کتاب این است که می‌گوید: در باغ شهادت، بازِ باز است.