kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه اجتماعی

 

اخطار آخر به مالکان ساختمان‌های بحرانی تهران
ایسنا -مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با اعلام اخطار آخر به مالکان ساختمان‌های نا ایمن و بحرانی پایتخت از برخورد قضایی در صورت عدم توجه به اخطارها خبر داد.به گفته محمدی، در حال حاضر ۱۱۹ ساختمان پرخطر یا به عبارتی بحرانی در تهران داریم.
کشف ۲۱ هزار جلد کتاب با عنوان جعلی«خلیج ع ر ب ی»
در جنوب تهران
ایسنا-رئیس‌پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف
۲۱ هزار جلد کتاب با عنوان جعلی «خلیج عربی» از یک چاپخانه زیرزمینی در محدوده شهرری خبر داد و گفت: در این چاپخانه کتاب‌های کمک آموزشی به زبان عربی و با درج عنوان مجعول چاپ شده است، کاویانی با بیان اینکه در این عملیات پنج نفر دستگیر شدند، گفت: چاپخانه نیز با حکم قضایی پلمب شد. افراد دستگیر شده نیز تحت بازجویی قرار گرفته که در جریان آن به جرم خود اقرار کردند. همچنین گفتند که قصد داشتند این کتاب‌ها را به کشور عراق ارسال کنند.
واژگونی کشتی‌تانزانیایی در بندر پارس جنوبی
فارس-رئیس‌ایمنی، بهداشت، محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران منطقه ویژه پارس از واژگونی کشتی‌تانزانیایی در بندر خدماتی پارس خبر داد و گفت: کشتی آنیل متعلق به کشور‌تانزانیا صبح سه شنبه در اسکله شماره ۹ بندر خدماتی پارس دچار حادثه شد.این کشتی در حین بارگیری
۹۱ کانتینر ۲۷ تنی به دلیل چیدمان غلط کانتینرها واژگون شد.غریبی از حضور نیروهای امدادی و آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه پارس در محل اسکله ۹ بلافاصله بعد از حادثه خبر داد و افزود: تمامی خدمه این کشتی در سلامت کامل بوده که اسکان داده شدند.
هشدار هواشناسی نسبت به تداوم آلودگی هوا
در تهران، کرج و اصفهان
ایسنا-سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت پایداری در جو همراه با انباشت آلاینده‌ها و رشد شاخص آلودگی توام با کاهش کیفیت هوا از پنجشنبه تا شنبه در تهران، کرج و اصفهان خبر داد.
حضور فعالان گردشگری ایران از پنج استان
در نمایشگاه «فیتور 2023»
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه برپایی غرفه ایران در چهل و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری FITUR که ۲۸ دی تا ۲ بهمن ۱۴۰۱ در مادرید اسپانیا برگزار شد، با بیان اینکه پاویون کشورمان در این رویداد بین‌المللی با استقبال ویژه‌ای از سوی بازدیدکنندگان و علاقه مندان به صنعت گردشگری مواجه شد، گفت: دفاتر خدمات مسافرتی از استان‌های تهران، خراسان شمالی، کردستان، فارس و اصفهان در غرفه کشورمان حضور داشتند و به معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی، تاریخی، بومگردی و... ایران پرداختند.