kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
معاون بیمه مرکزی:

اوراق بیمه اتکایی برای اولین‌بار منتشر می‌شود

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی از انتشار اوراق بیمه اتکایی برای اولین‌بار در کشور در آینده نزدیک خبر داد.

«علی بنیادی نائینی» طی مراسمی دیروز اعلام کرد: در راستای ایجاد ارتباط بین بازار بیمه و بازار سرمایه ایران برای اولین‌بار انتشار اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه توسط سه شرکت بیمه‌ای اتکایی امین، اتکایی ایران معین و بیمه ملت به زودی انجام می‌شود. در دهه فجر از انتشار اوراق بیمه اتکایی در این صنعت رونمایی‌ می‌شود.
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی اضافه کرد: بررسی ریسک‌های حاصله که به مردم وارد می‌شود را می‌توانیم به شکل برخط از سوی بیمه مرکزی نظارت کنیم.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش فارس، همچنین در این مراسم، احمدی از کارشناسان صنعت بیمه گفت: انتشار اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه در راستای بهادار‌سازی اوراق و انتشار آن در بازار سرمایه و همچنین پوشش ریسک‌های این صنعت صورت می‌گیرد. اوراق بیمه اتکایی با نام منتشر شده و برای تامین سرمایه جهت پوشش سبد ریسک بیمه‌ای استفاده می‌شود و این اوراق در بازار سرمایه قابل معامله است.
او، انتشار اوراق بیمه اتکایی را ابزاری برای برقراری ارتباط بین صنعت بیمه و بازار سرمایه عنوان کرد که می‌تواند به تکمیل زنجیره ارزش خدمات بیمه‌ای کمک کند و پوششی برای ریسک عملیات بیمه‌گری اتکایی قلمداد شود. این کارشناس صنعت بیمه یادآور شد: انتشار اوراق بیمه اتکایی به اشخاص حقوقی در بازار سرمایه خواهد بود که در قالب عقد بیمه و عقد وکالت صورت می‌گیرد و بخشی از ریسک صنعت بیمه به خریداران اوراق منتقل می‌شود و در قبال پوشش ریسک، توان مالی برای شرکت‌ها افزایش می‌یابد.
احمدی، نقش اوراق بیمه اتکایی در توسعه صنعت بیمه را به عنوان پل ارتباطی بین بازار بیمه و بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: اقتصاد ما بانک‌محور است و بازار سرمایه نوپاست. بنابراین انتشار اوراق در بازار سرمایه می‌تواند به ارتباط بین دو بازار بیمه و سرمایه کمک کند.
وی با اشاره به انتشار اوراق دولتی در سال 95 در بازار سرمایه، افزود: در حال حاضر بازار ثانویه اوراق سحاب در بازار سرمایه وجود دارد.