kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 

برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
کمیته مسابقات سازمان لیگ، برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال کشور را اعلام کرد.
برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی فوتبال کشور فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ (یادواره آزاد‌سازی خرمشهر) به شرح زیر است:
یکشنبه، ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
*دریای کاسپین بابل................................................. پارس جنوبی جم(ساعت ۱۴)
دوشنبه، ۱ اسفند ۱۴۰۱
*نود ارومیه......................................................................... پیکان تهران (ساعت ۱۴)
*هوادار تهران.................................................................. مس رفسنجان(ساعت ۱۵)
*استقلال.................................................................. ملوان بندرانزلی(ساعت ۱۷:۳۰)
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱
*استقلال ملاثانی................................................................مس کرمان(ساعت ۱۴)
*آلومینیوم اراک......................................................... نساجی مازندران(ساعت ۱۵)
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱
* سپاهان اصفهان................................................................ پرسپولیس(ساعت ۱۷ )
* گل گهر سیرجان - فولاد خوزستان (ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان - زمان برگزاری این دیدار متعاقبأ اعلام خواهد شد)
پرسپولیس- فولاد بدون حضور هواداران
باشگاه فولاد خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دیدار تیم فوتبال این باشگاه مقابل پرسپولیس بدون حضور هواداران برگزار خواهد شد. آخرین دیدار هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر که اتفاقا حساس‌ترین دیدار این هفته نیز به شمار می‌رود، به میزبانی فولاد خوزستان در ورزشگاه فولاد آره‌نا مقابل پرسپولیس برگزار خواهد شد.در شرایطی که مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به ریاست سازمان لیگ دستور مهیا شدن شرایط برای بازگشت هواداران را با حمایت وزیر ورزش داده، با این حال در مهم‌ترین دیدار هفته هفدهم که روز جمعه از ساعت 17:30 در اهواز برگزار خواهد شد، باز هم خبری از حضور هواداران نیست.
در همین زمینه باشگاه فولاد خوزستان اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرده است: بدین وسیله به اطلاع هواداران فولاد خوزستان و فوتبال دوستان می رساند؛ با توجه به اعلام مسئولان ذیربط، دیدار روز جمعه مورخ 7 بهمن 1401 تیم فولاد مقابل پرسپولیس تهران در هفته هفدهم رقابت های لیگ برتر بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد می شود.روابط عمومی باشگاه فولاد خوزستان که حالا باید بار دیگر در یکی از حساس‌ترین مسابقات فصل خود بدون هوادارانش بازی کرد، با ابراز امیدواری از باز شدن در ورزشگاه‌ها اطلاعیه‌اش را اینطور تمام کرده است:امیدواریم در دیدارهای آتی شاهد حضور پرشور هواداران فهیم فولاد خوزستان و فوتبال دوستان در ورزشگاه اختصاصی باشگاه باشیم.
دعوت از ایران به تورنمنت فوتسال تایلند
تیم ملی فوتسال ممکن است در تورنمنت شش‌جانبه تایلند حاضر شود.
تیم ملی فوتسال ایران با وحید شمسایی مهر 1401 در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد و با شکست 3 بر 2 مقابل ژاپن، به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.ملی‌پوشان پس از جام ملت‌های آسیا هیچ اردویی نداشتند و تا پایان لیگ برتر که 27 بهمن به پایان می‌رسند، هیچ تمرین مشترکی با هم نخواهند داشت. با این حال شاگردان وحید شمسایی قرار است اسفند امسال اردوی جدیدی برگزار کنند.فدراسیون فوتبال تایلند ظرف روزهای اخیر دعوتنامه‌ای برای شرکت تیم ملی فوتسال در تورنمنتی شش‌جانبه ارسال کردند. این مسابقات روز 9 اسفند آغاز می‌شود که در صورت قطعی شدن حضور ایران در این تورنمنت، شاگردان شمسایی اسفند ماه عازم تایلند خواهند شد.ژاپن، مراکش، عربستان، موزامبیک و کویت، نامزدهای حضور در تورنمنت تایلند هستند. در صورت شرکت ژاپن در این مسابقات، تقابل این تیم با ایران را می‌توان تکرار فینال جام ملت‌های آسیا 2022 دانست.
حسین شمس ضمن تایید این خبر، اعلام کرد که به‌عنوان سرآنالیزور این تورنمنت شش‌جانبه فعالیت می‌کند.
توضیح باشگاه استقلال درباره باز شدن پنجره نقل و انتقالات
باشگاه استقلال درباره زمان باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه توضیحاتی ارائه داد. علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال که راهی امارات شده است، مطالبات گابریل پین، مربی پیشین این باشگاه را پرداخت کرد و این مربی هم طی نامه‌ای به فیفا، دریافت مطالباتش را تایید کرد تا پرونده این مربی بسته شود.گفتنی است طی ساعات آینده مطالبات هرویه میلیچ، بازیکن پیشین استقلال هم پرداخت می‌شود و پس از اعلام او به فیفا درباره دریافت مطالباتش، پنجره نقل و انتقالات باشگاه استقلال باز می‌شود.مدیرعامل باشگاه استقلال ملاقاتی هم با مدیران باشگاه شباب الاهلی داشت و درباره مطالبات این باشگاه از باشگاه استقلال، با آنها گفت‌وگو کرد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر
* باشگاه فولاد خوزستان دو بازیکن خود را در لیست مازاد قرار داد.بر این اساس احمد عبدالله زاده و وریا غفوری به دلیل آنچه مشکلات فنی عنوان شده است توسط جواد نکونام از این تیم کنار گذاشته شدند.پیش از این هم جواد نکونام در نشست خبری خود از قرار گرفتن موسی کولیبالی در لیست خروجی تیمش خبر داده بود.فولاد خوزستان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با الفیصلی عربستان در اسفندماه بازی خواهد کرد.
*معین عباسیان، بازیکن تیم هوادار تهران پس از توافق با مدیران باشگاه مس کرمان به جمع شاگران حسین خانی اضافه شد. عباسیان در پست‌هافبک چپ بازی می‌کند و سابقه بازی در تیم‌های هوادار، آلومینیوم، پیکان، سایپا و پدیده را در کارنامه خود دارد. همچنین فرزاد جعفری، مدافع راست هوادار که سابقه بازی در فولاد و صنعت نفت آبادان را دارد با عقد قراردادی نارنجی پوش شد.
*باشگاه آلومینیوم اراک که از ابتدای نقل و انتقالات زمستانی تاکنون عماد میرجوان و محمدرضا خلعتبری را به خدمت گرفته و با نظر سید مهدی رحمتی یک بازیکن از رده امید به تیم بزرگسالان اضافه کرده بود، دیروز هم با یک بازیکن جدید دیگر قرارداد بست. محمد مسلمی‌پور بازیکن سابق تیم‌های تراکتور، سپاهان و ماشین‌‌سازی تبریز پس از توافق با باشگاه آلومینیوم اراک به جمع شاگردان سید مهدی رحمتی اضافه شد.این مدافع چپ‌پا و ۲۵ ساله که تجربه حضور در تیم امید ایران را هم در کارنامه دارد، سه فصل در تراکتور عضویت داشت و اکنون با باشگاه آلومینیوم اراک قرارداد امضاء کرد.
*باشگاه نفت آبادان پس از مذاکره با علی شاه حسینی مهاجم دورگه که در فوتبال خلیج‌فارس به علی فریدون شهرت دارد، با او قرارداد همکاری امضا کرد. فریدون سابقه بازی در تیم‌های الخور، الاهلی، السد، الشحانیه و ام صلال قطر را در کارنامه دارد.