رکب ژنرال السیسی به بن سلمان دو جزیره مصری را به عربستان نمیدهیم
بهرغم توافق قبلی رژیم صهیونیستی، عربستان و مصر برای انتقال مالکیت دو جزیره «تیران» و «صنافیر» به ریاض، منابع آگاه خبر دادهاند که مصر به رهبری ژنرال السیسی اجرای این توافق را تعلیق کرده است.
«آکسیوس»، پنجشنبه، خبر داد مصر اجرای توافق انتقال مالکیت جزایر راهبردی «تیران» و «صنافیر» در دریای سرخ به عربستان را متوقف کرده است. با انتقال مالکیت این دو جزیره به عربستان، گامهای اولیه و عملی عادیسازی روابط ریاض و تلآویو آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، به اعتقاد مقامات صهیونیست، علت این اقدام مصر پارهای از مسائل دوجانبه میان واشنگتن و قاهره از جمله کمکهای نظامی آمریکاست که به حالت تعلیق در آمده است. پارلمان مصر در سال ۲۰۱۷ و دادگاه عالی این کشور در سال ۲۰۱۸ با این انتقال موافقت کردند؛ این توافق به علت معاهده 1979 موسوم به «صلح اسرائیل و مصر» نیازمند موافقت رژیم صهیونیستی نیز بود.