kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۸۳۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
رئیس‌پلیس راهور فراجا عنوان کرد

مخالفت پلیس با ۲پیشنهاد وزارت صمت برای اسقاط خودرو

 
 
 
 
رئیس‌پلیس راهور فراجا با انتقاد از برخی دستگاه‌ها در موضوع ترافیک، آلودگی هوا و تصادفات گفت: هنوز خودروسازها در موضوع ایمنی خودرو و ارتقای کیفیت آن گام جدی برنداشته‌اند.
به گزارش ایسنا، سردار سیدکمال‌هادیانفر در حاشیه برگزاری رزمایش طرح زمستانی پلیس در جمع خبرنگاران با اشاره به دو پیشنهاد وزارت صمت در موضوع اسقاط خودروها اظهارداشت: یکی از پیشنهادات وزارت صمت رعایت ۱.۵ درصد برای اسقاط خودرو است یعنی به ازای ۱.۵ درصد از قیمت یک خودروی وارداتی، امکان شماره گذاری آن فراهم شده و طرح اجرا شود که ما با آن مخالفت کردیم مثلا اگر قیمت یک خودرو ۳۰۰ میلیون باشد با سه میلیون تومان می‌خواهد خودرویی را وارد کند. این شدنی نیست. یک پیشنهاد هم در مورد گواهی‌های صوری بود که ما با آن هم مخالفت کردیم. اسقاط خودرو باید جدی گرفته شود و تا زمانی که اسقاط خودرو در دستورکار دولت و مجلس نباشد ما هر روز شاهد ترافیک سنگین و آلودگی هوا خواهیم بود.
 درست نیست به بهانه تحریم استانداردهای خودروهای وارداتی را تغییر بدهیم
وی در پاسخ به پرسشی درباره صرف‌نظر از استاندارد یورو۶ برای برخی از خودروهای وارداتی گفت: ما با این موضوع هم مخالفت کردیم. این درست نیست که ما به بهانه تحریم استانداردها را تغییر بدهیم. البته وزارت نفت هم درباره تولید سوخت یورو۶ تلاش می‌کند اما به هر حال به این موارد باید توجه کرد و ما با تصمیمات غیرکارشناسی مخالفیم.