kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۳۳۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
آمریکا و فرانسه

حکمرانی فضای مجازی

 
 
 
 
 
لری هوگان فرماندار ایالت مریلند با صدور یک دستور اضطراری استفاده از اپ تیک تاک در دستگاه‌ها و شبکه‌های دولتی را ممنوع کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، ممنوعیتی که هوگان وضع کرده شامل چند محصول تحت تاثیر چین و روسیه و پلتفرم‌های مختلف می‌شود زیرا به گفته او سطح ریسک امنیت سایبری این محصولات برای کشور غیرقابل قبول است.
آژانس‌های شاخه اجرایی مریلند باید محصولات ذکر شده در دستور فرماندار را از شبکه‌های دولتی پاک و دسترسی به آنها را مسدود کنند.
کریستی نوئم فرماندار ایالت داکوتای جنوبی نیز هفته گذشته با امضای یک دستور اجرایی کارمندان و پیمانکاران را از نصب یا استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های دولتی منع کرده است.
هنری مک مستر فرماندار ایالت کارولینای جنوبی نیز روز دوشنبه از یک آژانس دولتی خواست تا تیک تاک را در رایانه‌ها و موبایل‌های دولتی ممنوع کند.
همچنین اداره کل رقابت، امور مصرف کنندگان و سرکوب (جلوگیری از) تقلب و کلاهبرداری در فرانسه (DGCCRF) روز چهارشنبه اعلام کرد: از غول آمازون خواسته به علت «تاخیر در مطابقت دادن» قرارداد‌های خود با بازرگانانی که محصولاتشان را در پلت فرم (وب سایت) این شرکت به فروش می‌رسانند، جریمه سه میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی پرداخت کند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اداره کل رقابت، امور مصرف کنندگان و جلوگیری از کلاهبرداری در فرانسه یادآور شد در ماه دسامبر سال گذشته به آمازون اعلام کرده بود برخی بند‌های این قرارداد را به ویژه به دلیل عدم تعادل قابل توجهی که در شرایط قرارداد به نفع این شرکت وجود دارد، اصلاح کند. به آمازون ابلاغ شده بود بابت هر روز تأخیر باید ۹۰ هزار یورو جریمه بدهد و جریمه سه میلیون و ۳۰۰ هزار یورویی به بازگشت دیرهنگام این شرکت به قانون انطباق ۲۸‌آوریل ۲۰۲۲ مربوط می‌شود.