kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۰۹۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷
رئیس ‌سازمان انرژی اتمی:

سالانه یک میلیون نفر از خدمات درمان هسته‌ای بهره‌مند می‌شوند

رئیس ‌سازمان انرژی اتمی گفت: حدود ۲۱۰ مرکز پزشکی هسته‌ای از رادیوداروی تولید سازمان انرژی اتمی استفاده می‌کنند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

محمد اسلامی رئیس ‌سازمان انرژی اتمی‌، با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد صنعت هسته‌ای کشور ما و هر کشوری که صنعت هسته‌ای دارد، خدمات‌رسانی به مردم است، گفت: بخش سلامت و درمان به طور ویژه برای مقابله با سرطان، هم در بخش تشخیصی و هم در بخش درمانی، نیاز مبرم به محصولات سازمان انرژی اتمی دارد.
وی در تشریح دستاوردهای سازمان انرژی اتمی در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: بحمدالله ظرفیت‌هایی در سنوات گذشته ایجاد شده و توسعه‌ خوبی در این سال‌ها در حوزه هسته‌ای ایجاد شده است. ما سال گذشته
۳ رادیو داروی جدید را رونمایی کردیم، امروز هم به مرتبه‌ای رسیدیم که حدود ۲۱۰ مرکز پزشکی هسته‌ای از این محصولات استفاده می‌کنند و به طور حدودی سالی یک میلیون نفر از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.
اسلامی خاطرنشان کرد: اگر صنعت هسته‌ای نبود و ما سوخت راکتور تهران را خودمان به صورت بومی تولید نمی‌کردیم، حتماً در زمینه رادیودارو وابسته به خارج از کشور بودیم و رادیودارو هم طبق منطق آمریکایی‌ها تحریم است.
رئیس ‌سازمان انرژی اتمی در پایان بیان کرد: برخلاف شعاری که غربی‌ها می‌دهند و صحبت از حقوق بشر می‌کنند، مهم‌ترین حقوق بشر همین نیازهای بخش سلامت است که توسط آنها تحریم شده است.