kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۸۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

تورم شدید مواد غذایی در ولز مردم به خوردن غذای حیوانات رو آوردند

رسانه‌های اروپایی می‌گویند برخی از شهروندان «ولز» به علت بحران اقتصادی به ویژه در حوزه مواد غذایی و برای مدیریت هزینه‌های زندگی، به خوردن غذای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه روی آورده‌اند! درباره وضعیت انگلیس نیز پیش از این گزارش‌هایی از حذف برخی وعده‌های غذایی از سوی والدین با هدف سیر شدن کودکان منتشر شده بود!

 

سرویس خارجی-

بحران اقتصادی زیر سایه جنگ اوکراین وضعیت بسیار اسف باری را برای مردمان برخی کشورهای اروپایی به ارمغان آورده طوری که انتشار برخی گزارش‌ها از سوی رسانه‌های اروپایی در این باره در نگاه اول باورپذیر به نظر نمی‌رسد. در بسیاری از این کشورها مردم به دلیل نگرانی از افزایش تورم هزینه‌های زندگی خود را کاهش داده‌اند. به عنوان مثال گزارش انجمن مصرف‌کنندگان فدرال آلمان نشان می‌دهد دو سوم مردم در این کشور مجبور به کاهش هزینه‌های زندگی شده‌اند. «اشپیگل» در این باره نوشته تورم روزافزون آلمانی‌ها را به تغییر سبک مصرف و صرفه‌جویی در بسیاری زمینه‌ها از جمله خوراک و پوشاک واداشته است.
در اسپانیا هم تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، صفوف افرادی را که نیازمند دریافت غذا هستند، در مقابل بانک‌های غذایی افزایش داده است. در سایر کشورهای اروپایی نیز مردم مجبور به انتخاب بین غذا و دارو یا پرداخت قبوض انرژی هستند. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد در اروپا کشور انگلیس وضعیت بسیار وخیم تری نسبت به سایر کشورهای قاره سبز دارد. بحران اقتصادی و افزایش بهای مواد غذایی در این کشور به حدی است که رسانه‌های این کشور بنابر تازه‌ترین تحقیقات به عمل آمده گزارش می‌کنند حدود ۳۰ درصد از والدین برای تامین مخارج  کودکان و زندگی، اقدام به حذف وعده غذایی خود کرده‌ و متکی به بانک غذا شده‌اند.
در «ولز» نیز که بخشی از پادشاهی متحد انگلیس به حساب می‌آید گزارش‌ها نشان می‌دهد اوضاع بسیار خراب‌تر از خود انگلیس است به طوری که بخشی از مردم مجبور شده‌اند غذای حیوانات خانگی را مصرف کنند به گزارش فارس «بی.‌بی.سی»، رسانه وابسته به دستگاه سلطنتی انگلیس، گزارش داد «مردم در بخش‌هایی از شهر کاردیف، پایتخت ولز مجبور شده‌اند برای مدیریت هزینه‌ها به خوردن غذای حیوانات خانگی رو بیاورند. »تحلیل بی‌بی سی از آمارها حاکی است که از میان محروم‌ترین محله‌های« ولز»، ۶ محله در شهر «کاردیف» قرار دارند. «مارک سید» که در حال مدیریت یک برنامه خیریه برای توزیع غذا است، می‌گوید: «من هنوز از این واقعیت که مردمی داریم که غذای حیوانات خانگی می‌خورند، در شوک هستم».وی اضافه کرد: «آدم‌هایی هستند که سعی می‌کنند غذایشان را روی رادیاتور یا شمع گرم کنند. این‌ها داستان‌های شوک‌آوری هستند که حقیقت دارند». در انگلیس همچنین جهش نرخ‌ بهره‌بین بانکی که ارتباط مستقیمی بااقساط وام مسکن میلیون‌ها خانوار در این کشور دارد، جزیره را با بحران مسکن و تشدید معضل بی‌خانمانی رو‌به‌رو کرده است. طبق داده‌های مرکز ملی آمارهای انگلیس ۶.۸ میلیون خانوار در این کشور از وام مسکن برخوردار هستند. ۴.۸ میلیون خانوار هم در مساکن اجاره‌ای زندگی می‌کنند که بیشتر صاحبان ملک دارای وام مسکن هستند. این درحالی‌است که شاخص بی‌خانمانی در انگلیس طی سال‌های اخیر رو به افزایش بوده و گفته می‌شود فقط در عرض سه ماه گذشته ۱۱ درصد بالا رفته است.
نگرانی از اعتصاب در آمریکا
در آمریکا نیز مثل اروپا بحران اقتصادی نگرانی‌ها را درباره اعتصاب بخش‌های کلیدی این کشور افزایش داده است. سنای آمریکا بامداد جمعه لایحه‌ای را برای جلوگیری از اعتصاب بخش راه‌آهن و وارد آمدن تاثیرات مخرب بر اقتصاد این کشور تصویب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این لایحه که پنجشنبه در مجلس نمایندگان با ۲۹۰ رای موافق و ۱۳۷ رای مخالف تصویب شده بود، در سنا با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۵ رای مخالفت به تصویب رسید.
این مصوبه باید به کاخ سفید برود تا جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با امضای خود آن را به قانون تبدیل کند.این مصوبه اتحادیه‌های کارگری را موظف می‌کند که حقوق کارکنان بخش راه‌آهن را افزایش دهند. توافق موقتی که سپتامبر(شهریور) گذشته با حمایت بایدن مورد مذاکره قرار گرفت، از سوی مذاکره‌کنندگان بخش کارگری پذیرفته شد اما همه اتحادیه‌های مربوط به خطوط راه آهن آن را امضا نکردند.بایدن در بیانیه‌ای پس از رای‌گیری سنا گفت: «ما با همکاری یکدیگر از وقوع فاجعه در کریسمس در میوه‌فروشی‌ها، محل‌های کار و در جوامع خود جلوگیری کردیم».در صورت آغاز اعتصاب، فعالیت حدود ۷ هزار قطار متوقف می‌شد که روزانه بیش از ۲ میلیارد دلار خسارت به بار می‌آورد.پیش از این بیش از ۴۰۰ گروه در آمریکا از قانونگذاران این کشور خواسته بودند برای جلوگیری از اعتصاب بخش راه آهن اقدام فوری انجام دهند.اتاق بازرگانی آمریکا، انجمن ملی تولیدکنندگان، فدراسیون ملی خرده‌فروشان، موسسه نفت آمریکا، انجمن ملی رستوران‌ها، انجمن‌های حمل‌ونقل آمریکا، فدراسیون مزرعه آمریکا و سایر گروه‌ها هشدار دادند که تأثیرات یک اعتصاب احتمالی در هفته اول ماه دسامبر(هفته جاری) در این کشور احساس خواهد شد.