kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 

سجده شکر بازیکنان مراکش
بازیکنان تیم ملی فوتبال مراکش پس از برد مقابل کانادا و صعود به دور بعدی به رقابت‌های جام جهانی، لحظه‌های ماندگاری را ثبت کردند. برخی از بازیکنان تیم پس از این دیدار سجده شکر به جا آوردند و از خدای خود به خاطر صعود به دور بعدی جام جهانی تشکر کردند. با نتایجی که در گروه مراکش رقم خورد این تیم به اولین تیم آفریقایی از سال ۱۹۹۸ تبدیل شد که در یک گروه در جام جهانی سرگروه می‌شود. در جام جهانی ۱۹۹۸ تیم نیجریه موفق شد مقام اول گروه را از آن خود کند. همچنین برای دومین بار در تاریخ، دو تیم آفریقایی به طور همزمان به دور حذفی جام جهانی راه یافتند؛ الجزایر و نیجریه به دور یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ راه یافتند و سنگال و مراکش نیز در این دوره به دور حذفی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کردند.
فاصله حذف ژاپن و صعود آلمان فقط ۸/۱ میلی‌متر بود
تیم ملی ژاپن پنجشنبه شب با نتیجه دو بر یک اسپانیا را شکست داد و به عنوان تیم اول راهی دور بعدی شد. روی گل دوم میتوما، مهاجم ژاپن توپ را از بیرون به دهانه دروازه اسپانیا فرستاد و در حالی که به نظر می‌رسید توپ خارج شده است اما در نهایت این گل مورد تایید قرار گرفت. حالا تصاویر به ثبت رسیده نشان می‌دهد فقط 1.8 میلی‌متر توپ روی خط قرار داشته. اتفاقی که اگر رخ نمی‌داد می‌توانست باعث صعود آلمان و حذف ژاپن شود.
رئیس‌جمهور کرواسی با پرچم فلسطین
در دیدار با بلژیک
تیم ملی فوتبال کرواسی در دیدار پایانی خود در مرحله گروهی جام جهانی به مصاف بلژیک رفت که این بازی برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید تا کرواسی به همراه مراکش راهی دور بعد شوند و بلژیک هم حذف شود. در این بازی یک صحنه خاص به تصویر کشیده شد و آن دیدن رئیس‌جمهور کرواسی با شال فلسطین بود که با واکنش مثبت و خوشحال‌کننده کاربران عرب مواجه شد.
خداحافظی مولر بعد از حذف تلخ آلمان
تیم ملی فوتبال آلمان در آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام جهانی با نتیجه ۴ بر ۲ برابر کاستاریکا به پیروزی دست پیدا کرد اما پیروزی ژاپن برابر اسپانیا باعث شد تا ژرمن‌ها از صعود به دور بعد بازمانند.توماس مولر بعد از حذف تلخ ژرمن‌ها تصمیم به خداحافظی از بازی‌های ملی گرفت.او گفت: آخرین بازی من با غم و‌اندوه فراوان همراه شد. می‌خواهم کمی با هواداران تیم ملی فوتبال درد دل کنم. برایم بسیار خوشحال‌کننده و افتخار‌آمیز است که لحظات بزرگی را با این پیراهن تجربه کردم. هر باری که به میدان رفتم نهایت تلاش خود را برای موفقیت تیم به کار گرفتم. او ادامه داد: من لحظات بسیار شیرینی را با پیراهن آلمان تجربه کردم و البته لحظات غم‌انگیزی هم داشتم. روزهایی بود که من ناکام بوده و احساس غم و ‌اندوه فراوان بود با این حال من در هر حالتی با عشق فراوان به میدان رفتم.
سرمربی ژاپن: به خود می‌بالیم
موریاسو سرمربی ژاپن در نشست خبری بعد از بازی با اسپانیا گفت: به مهم‌ترین هدف خود که پیروزی بود دست پیدا کردیم.به نظر تکنولوژی VAR خوب و به فوتبال کمک کرده است. ما با این تکنولوژی احترام می‌گذاریم حتی اگر گل ما مردود می‌شد. از اینکه برابر یکی از بهترین تیم‌های جهان به پیروزی دست پیدا کردیم به خود افتخار می‌کنیم و می‌بالیم با این حال هنوز چیزهای زیادی است که باید یاد گرفت. آسیا و به ویژه ژاپن می‌تواند در آوردگاه‌های جهانی بدرخشد.
انریکه: اگر کاستاریکا صعود می‌کرد سکته می‌کردم
لویس انریکه سرمربی اسپانیا در نشست خبری بعد ازبازی با ژاپن گفت: من اصلا از نتیجه راضی نیستم. تیم در نیمه دوم به کلی نابود شد و به همین خاطر چیزی برای گفتن ندارم. صعود به عنوان تیم دوم در برنامه ما نبود و می‌خواستیم به عنوان تیم صدرنشین به دور بعد راه پیدا کنیم. سرمربی اسپانیا در ادامه صحبت‌های خود گفت: ژاپن در کارهای دفاعی با جنگندگی بالایی بازی کرد این درحالی بود که ما فرصت‌های خوبی را خلق کردیم و از دست دادیم. تلاش می‌کنیم تا در دیدارهای بعدی وضعیت را تغییر دهیم و بهتر ظاهر شویم. تمام تمرکز ما روی این بازی بود و اصلا نمی‌دانستیم که کاستاریکا با نتیجه دو بر یک پیش افتاد. اگر می‌دانستم که کاستاریکا هم صعود می‌کند واقعا سکته می‌کردم.
نویر رکورددار بازی در جام جهانی بین دروازه‌بان‌ها شد
مانوئل نویر، دروازه‌بان آلمان با حضور در بازی تعیین‌کننده گروهی مقابل کاستاریکا به تنها دروازه‌بانی تبدیل شد که بیشترین بازی را در تاریخ جام جهانی دارد. نویر نوزدهمین بازی خود در جام جهانی را انجام داد و بالاتر از سپ مایر و کلودیو تافارل برزیلی قرار گرفت.مایر و تافارل هر کدام ۱۸ بار در جام جهانی بازی کردند.نویر که صد و هفدهمین بازی ملی خود را انجام می‌دهد، اولین بازی خود را در جام جهانی در سال ۲۰۱۰ مقابل استرالیا انجام داد. از آن زمان او در تمام بازی‌های جام جهانی آلمان با یک استثنا در دروازه بوده است. ۱۲ سال پیش تنها در مسابقه کسب مقام سوم در آفریقای جنوبی‌هانس یورگ بات به جای او بازی کرد. اوج دوران حرفه‌ای نویر، قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود.
مارتینس از هدایت بلژیک استعفا کرد
روبرتو مارتینس بلافاصله پس از شکست در مرحله گروهی جام جهانی از سمت سرمربیگری تیم ملی بلژیک استعفا داد. این مربی اسپانیایی پس از تساوی بدون گل مقابل کرواسی در قطر در آخرین بازی گروهی گفت: امروز آخرین بازی من به عنوان سرمربی بلژیک بود.بلژیک برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ حضور در مرحله حذفی را از دست داد. مارتینس از سال ۲۰۱۶ سرمربی بلژیک است. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و یورو ۲۰۲۰ با بلژیک ناکام ماند.
فدراسیون فوتبال فرانسه به فیفا شکایت کرد
فدراسیون فوتبال فرانسه چهارشنبه شب اعلام کرد که به دلیل این که گل آنتوان‌گریزمان در دقایق پایانی دیدار با تونس، پس از پایان بازی در VAR مورد بررسی قرار گرفت و پذیرفته نشد، به فیفا شکایت می‌کند.‌گریزمان در دقیقه ۸ وقت‌های تلف شده با یک ضربه والی گل زد اما گل او مردود شد چرا که‌گریزمان در لحظه ارسال شوامنی در موقعیت آفساید قرار داشت.
مسی بدترین پنالتی‌زن تاریخ جام جهانی
لیونل مسی در جریان دیدار با لهستان یک ضربه پنالتی را از دست داد. او نتوانست پنالتی خود را وارد دروازه شزنی کند. این برای دومین بار است که مسی در جام جهانی پنالتی خراب می‌کند. او در سال ۲۰۱۸ نیز برابر ایسلند پنالتی خراب کرد و فقط پنالتی خود را در جریان بازی با عربستان وارد دروازه کرد. هیچ بازیکنی از سال ۱۹۶۶ که قانون ضربات پنالتی وارد فوتبال شد دو ضربه پنالتی را در این رقابت‌ها خراب نکرده است.
مرد آرژانتینی در جشن پیروزی تیم ملی به پسرش شلیک کرد
یک هوادار تیم آرژانتین بعد از پیروزی تیمش برابر لهستان به پسر بچه هشت ساله خود شلیک کرد. این مرد در ادامه پسرش را به مرکز درمانی رساند و متواری شد. خطر از این کودک رفع شده است ولی او باید به یک بیمارستان دیگر منتقل شود. گلوله به ران کودک اصابت کرد و باعث خونریزی شدید شد. پدر به همراه پسرش با آمبولانس راهی مرکز درمانی شد اما پس از تحویل کودک به پزشکان بلافاصله ناپدید شد و اکنون متواری است.
پایان کار مارتینو با مکزیک
تیم ملی فوتبال مکزیک در بازی پایانی خود در جام جهانی توانست با نتیجه دو بر یک برابر عربستان به پیروزی دست پیدا کند.مکزیک با وجود پیروزی در این بازی به خاطر گل زده کمتر نتوانست به دور بعد راه پیدا کند.تاتا مارتینو اعلام کرد که قراردادش با مکزیک به پایان رسیده است و از این تیم جدا خواهد شد. او گفت: به محض این که سوت پایان بازی برابر عربستان زده شد و نتوانستیم راهی دور بعد شویم قرارداد من هم با فدراسیون فوتبال مکزیک به پایان رسید و من هم رسما از تیم جدا شدم.
آرزوی سریع‌ترین مرد جهان قهرمانی آرژانتین است
یوسین بولت دونده جامائیکایی پیشین دو سرعت و دارنده مدال المپیک و جهان فاش کرد که تیم منتخب او برای کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، آرژانتین است.دارنده مدال طلای المپیک ریو و لندن اطمینان داد که چند تیم وجود دارند که گزینه جدی قهرمانی در جام جهانی هستند اما قلب او با آلبی سلسته است. سریع‌ترین مرد جهان دراین‌باره گفت: آرژانتین تیم من است و از آن حمایت می‌کنم. فرانسه، برزیل و آرژانتین مدعیان قهرمانی هستند، اما امیدوارم آرژانتین قهرمان باشد.