kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
بیانیه ۱۱۳۸ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم در محکومیت اغتشاشات اخیر

دستگاه قضایی با تمامی کسانی که بر آتش فتنه می‌دمند با قاطعیت برخورد کند

۱۱۳۸ استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اغتشاشات تصریح کردند: به‌ویژه از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که با تمامی کسانی که با گفتار و رفتار خود بر این آتش می‌دمند با قاطعیت و بدون اغماض و مماشات برخورد کند.

به گزارش رسا، در این بیانیه آمده است:
يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ
كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف- 8)
وقوع انقلاب اسلامی به رهبری شخصیت کم‌نظیر تاریخ معاصر حضرت امام خمینی(ره) و پایمردی ملت غیور و مقاوم ایران افق تازه‌ای را در برابر کشور ما و بشریت گشود. این انقلاب در مدت چهل و ‌اندی سال توانست در برابر طوفان دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های سرمایه‌داری سلطه‌جو و صهیونیسم نژاد‌پرست مقاومت کند. سربلندی و اقتداری را به دست آورد که مایه امید مظلومان و مستضعفان منطقه و جهان باشد.
در بخش دیگری از این بیانیه خاطرنشان شده است: دشمن ملت، ایران قوی را تحمل نمی‌کند.
بی‌جهت نیست که استکبار سلطه‌گر به سرکردگی آمریکا از همان آغاز انقلاب اسلامی تا امروز در کار توطئه علیه جمهوری اسلامی بوده است و از هرگونه آتش‌افروزی علیه ایران قوی فروگذار نکرده است و اکنون نیز وارد یک جنگ ترکیبی خشونت بار بر علیه ایران اسلامی شده است. برافروختن آتش آشوب اخیر توسط عوامل و فریب‌خوردگان آنان، گونه‌ای آشکار از این دشمنی را نشان می‌دهد. رئیس‌جمهور آمریکا آشکارا و مداخله‌جویانه وعده آزاد‌سازی ایران را می‌دهد. از کسانی پشتیبانی می‌کند که با رفتارهای خشونت‌بار و غیر‌انسانی خود همچون به رگبار بستن مردم کوچه و بازار، آتش زدن مساجد و قرآن، کشیدن چادر از سر زنان با حجاب، به شهادت رساندن طلبه بی‌گناه و حافظان امنیت، بی‌حرمتی به ساحت علم و دانشگاه چهره حقیقی خود را آشکار کرده‌اند. در چنین شرایطی سکوت در برابر توطئه‌های دشمن و کجروی‌های غافلان به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست. با کمال تأسف شاهد هستیم که برخی اشخاص و جریان‌های داخلی با بی‌مسئولیتی تمام از روزهای نخست این ماجرا تاکنون همسو با آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه از طریق بسته‌سازی و برانگیختن احساسات با بیانیه‌های تحریک‌آمیز در کنار دشمنان نشان‌دار بیرونی به عنوان عوامل داخلی آنها در آتش این فتنه دمیده‌اند.
اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم تصریح کردند: به‌ویژه از دستگاه قضایی انتظار می‌رود که با تمامی کسانی که با گفتار و رفتار خود بر این آتش می‌دمند با قاطعیت و بدون اغماض و مماشات برخورد کند. امروز که دشمنان در پی تکه‌تکه کردن ایران و ایرانی هستند از همه اشخاص و نهادهای فکری و فرهنگی که دل در گرو اسلام و ایران دارند انتظار می‌رود که بیش از پیش به وظیفه خود در جهاد تبیین و روشنگری نسبت به نتایج شوم و ضد فرهنگی این‌گونه حرکت‌های دشمن عمل کنند.