kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱

اخبار جام جهانی فوتبال 2022 - قطر

 

میهمانی شام رونالدو در قطر
کریستیانو رونالدو بعد از اولین برد تیم ملی فوتبال پرتغال در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، میهمانی شامی را برای هم‌تیمی‌هایش در رستورانی در شهر دوحه ترتیب داد.
بر اساس گزارش‌ها کریستیانو رونالدو، ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال که چندی پیش خبر جدایی رسمی‌اش از باشگاه منچستر یونایتد منتشر شد بعد از برد سه بر دوی تیم کشورش مقابل غنا در اولین بازی جام جهانی ۲۰۲۲، کل بازیکنان تیم را شام در رستورانی در شهر دوحه میهمان کرد.
رونالدوی ۳۷ ساله که در تلاش برای پشت سر گذاشتن کابوسش در باشگاه منچستریونایتد است، اولین گلش در جام جهانی ۲۰۲۲ را از روی نقطه پنالتی در بازی روز پنج‌شنبه مقابل غنا به ثمر رساند.
فرناندو سانتوس، مربی تیم ملی فوتبال پرتغال به پاداش پیروزی روز پنج‌شنبه بعد از ظهر روز جمعه بازیکنانش را مرخص کرد و رونالدو با استفاده از این فرصت تصمیم به بردن تیم پرتغال به یک ضیافت شام در پایتخت قطر گرفت. او این شام را در محل شعبه رستوران زنجیره‌ای تاتیل دوحه در جزیره المها، رستورانی که با خود رونالدو مرتبط است ترتیب داد و کل هزینه آن را تقبل کرد.
عکسی از این اتفاق در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما برناردو سیلوا، ژائو کانسلو و خوزه سا تنها اعضای غایب تیم در این میهمانی بودند.
پرتغال در دومین بازی‌اش در رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ ساعت ۲۲:۳۰ فردا(دوشنبه هفتم آذر) مقابل اروگوئه قرار خواهد گرفت.
اگر فرانسه قهرمان شود، بنزما مدال قهرمانی می‌گیرد
کریم بنزما مهاجم فرانسوی در صورت قهرمانی تیم ملی این کشور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، مدال خواهد گرفت.
کریم بنزما جام جهانی قبلی را به خاطر محرومیت و مسائل انضباطی از دست داد. او در بهترین شرایط به تیم ملی فوتبال فرانسه بازگشت و امید زیادی داشت که در جام جهانی ۲۰۲۲ بدرخشد.
بنزما قبل از جام جهانی در رئال مادرید مصدوم شد اما همه پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که او به جام جهانی خواهد رسید و حتی پزشکان تیم ملی فرانسه امیدوار بودند که این بازیکن را به بازی با استرالیا برسانند اما به یکباره شوک بزرگی به بنزما و هواداران فوتبال در فرانسه وارد شد و فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد که او به خاطر آسیب دیدگی جام جهانی را از دست داده و نمی‌تواند برای فرانسه به میدان برود.
فیفا طبق درخواست فرانسوی‌ها، تمام ۲۶ مدال را در صورت قهرمانی به فدراسیون فوتبال فرانسه خواهد داد.
تیم ملی فوتبال فرانسه توانست ۲ بر یک دانمارک را شکست دهد و به عنوان اولین تیم ۶ امتیازی صعود خود را به دور بعدی قطعی کند. به این ترتیب، فرانسه موفق شد طلسمی را که به طلسم مدافع عنوان قهرمانی معروف شده بود بشکند و بعد از سه دوره، به عنوان مدافع عنوان قهرمانی از مرحله گروهی صعود کند.
فرانسه در سومین دیدار خود که فقط برای سرگروهی اهمیت دارد به دیدار تونس نماینده آفریقا خواهد رفت.
فیفا به دنبال برخورد با اقدام سیاسی بازیکنان صربستان
فیفا اعلام کرد یک پرونده انضباطی را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به دلیل به نمایش گذاشتن یک پرچم مناقشه برانگیز در رختکن تیم ملی این کشور در رقابت‌های جام جهانی باز کرده است.
فدراسیون جهانی فوتبال فیفا اعلام کرد تحقیقات انضباطی را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به دلیل آویزان کردن یک پرچم اختلاف برانگیز از سوی تیم فوتبال این کشور در بازی‌های جام جهانی که در آن نقشه کوزوو به عنوان خاک صربستان حساب شده بود را به جریان‌انداخته است.
بر اساس تصاویری که از رختکن تیم ملی فوتبال صربستان در جریان بازی این تیم مقابل برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر منتشر شد، صربستانی‌ها پرچمی که در آن جزئیاتی اختلاف برانگیز وجود داشت به نمایش گذاشتند از جمله این که در این پرچم کوزوو به عنوان بخشی از صربستان نشان داده شد و هم‌چنین روی پرچم نوشته شد: «هیچ تسلیمی در کار نخواهد بود.»
کوزوو، یک استان یوگسلاوی پیشین و دارای اکثریت آلبانیایی تبار است و در سال ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد اما بلگراد از به رسمیت شناختن استقلال کوزوو خودداری کرده است.
فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد:« کمیته انضباطی فیفا پرونده‌ای را علیه فدراسیون فوتبال صربستان به دلیل نصب پرچمی در رختکن آنها در جریان بازی برزیل و صربستان در جام جهانی فوتبال در ۲۴ نوامبر آغاز کرده است.»
آیین نامه انضباطی فیفا «رفتار توهین‌آمیز و نقض اصول بازی جوانمردانه» و «استفاده از یک رویداد ورزشی برای تظاهراتی با مبنای غیرورزشی» را ممنوع کرده است.