چگونه پول تعیین میکند کدام موسیقی بیشتر به گوش مردم برسد؟(اخبار ادبی و هنری)
یک خواننده گفت: پول اولین نقش را در زمینه فضای نظارتی بر انتشار موسیقی دارد و تعیین میکند چه موسیقی در فضای مجازی بیشتر به گوش مردم برسد.
حامد محضرنیا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در ۵ سال گذشته پول اولین نقش را در زمینه فضای نظارتی بر انتشار موسیقی دارد، پول تعیین میکند که چه موسیقی در فضای مجازی بیشتر به گوش مردم برسد، با استعلام ساده از مدیران پخش در فضای مجازی مشخص میشود که برای انتشار یک قطعه موسیقی از حدود ۲ میلیون تومان تا ۷۰۰ میلیون برای خرید باکس تبلیغاتی خرج میشود.
به گفته وی، زور خوانندهای میچربد که در این زمینه هزینه بیشتری کند، اگر خواننده اثری را با بهترین کیفیت تولید کند، اما اثر به خوبی پخش نشود این کار به گوش مردم نمیرسد و جدای از پول مقولهای به اسم نماهنگها، استفاده از چهرهها، مشارکت سرگرمیسازها، تولید لبخوانیها توسط صفحات پرمخاطب در دیدهشدن اثر در فضای مجازی نقش دارد که کاری پرهزینه است.
محضر نیا گفت: مرجع اصلی صدور مجوز برای انتشار موسیقی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی است، این مرجع باید برای ایمن کردن فضای مجازی سایتی را طراحی کند تا پس از صدور مجوز قطعه افرادی حضور داشته باشند و مسئولیت آمادهسازی، طراحی اصولی و انتشار قطعه موسیقی در این سایت رسمی را به عهده بگیرند، از این طریق، خروجی موسیقیهای دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین و در فضای امن منتشر خواهد شد.
این خواننده پاپ گفت: همه خوانندهها یکپارچه قطعهای که منتشر میشود را از آن صفحه و یا سایت به اشتراک بگذارند این رویه انتشار موسیقی باعث میشود تا دست دلالها و عواملی که بدون انجام کار حرفهای میلیونی از این فضا سود میبرند کوتاه شود.
وی افزود: در انتشار یک قطعه موسیقی که بخش عمده فعالیت با عواملی، چون آهنگساز، شاعر، تنظیمکننده، نوازنده و خواننده است سود کلانی را پخشکننده کار در این فضا بهدست میآورد و بعضا هم آن آهنگ به گوش مخاطب نمیرسد و شنیده نمیشود، همچنین خرید تیتراژ سریال، و نمایشهای خانگی از دیگر راههای مقابله چنین فضای مسمومی است.
او میگوید: برای مقابله با چنین مواردی مرجع اصلی تعیینکننده است و افرادی که چندین سال است در فضای موسیقی فعالیت دارند دارای سرمایهای به اسم تجربه هستند و به نظرم باید از چنین تجربههایی استفاده شود تا دست دلالها کوتاه شود و موسیقی درست، سالم در فضای ایمن شده مجازی به گوش مردم برسد.