kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۴۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در حوزه خرید و فروش ارز

 
 
 
رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اقدامات اخیر در مبارزه با اخلالگران اقتصادی و بازار ارز را تشریح کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ هدایت بهرامی درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در طرح اخیر کاشف گفت: در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی با تشکیل ۷۷ پرونده ۵۸۴ هزار و ۱۹۶ قلم کالا شامل لوازم خانگی ابزار‌آلات، لوازم الکترونیکی و جانبی، پوشاک، تنباکو و... کشف و ضبط کرده است.
بهرامی با بیان اینکه در طرح اخیر کاشف بیش از ۷۰۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی توقیف شده است، ادامه داد: در راستای اجرای این طرح ۴۶ دستگاه خودروی حامل قاچاق توقیف 
و ۸۰ متهم شناسایی و دستگیر شده‌اند. همچنین از ۳۵ باب انبار کالا نیز بازدید به عمل آمده است که سه باب انبار محل دپوی کالا‌های قاچاق بوده که توقیف و پلمب شده‌اند. ارزش ریالی اموال قاچاق مکشوفه ۷۴ میلیون تومان بوده است. وی افزود: پلیس علی‌رغم اغتشاشاتی که وجود داشته از این موضوع نیز غافل نبوده و با برنامه‌های اطلاعاتی و عملیاتی توانسته است در دو هفته گذشته ۹ مرحله طرح اجرا
و ۳۴ پرونده در این زمینه تشکیل دهد، همچنین ۶۳ نفر متهم در این خصوص دستگیر و از واحد‌های صنفی بازدید کرده و با صنوفی که مرتکب تخلف شده بودند از جمله صرافی‌هایی که مجوز سکه‌فروشی داشتند و درخصوص ارز فعالیت می‌کردند یا یک سری صنوف مانند فرش‌فروشی و... که تخلفات ارزی مرتکب می‌شدند، برخورد کرده و ۱۲ واحد صنفی پلمب شده است. رئیس‌پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ بیان داشت: سه میلیون و ۳۱۴ هزار واحد انواع ارز به ارزش ریالی ۳۶ میلیارد ارز فیزیکی بوده است از این متهمان کشف و ضبط شده است. همچنین با اتاق‌های قیمت‌گذار معاملات فردایی، که در قیمت‌گذاری و تهییج بازار تاثیرگذار بودند و هر روز با سیر صعودی و قیمت‌های کاذب و غیرواقعی درصدد افزایش قیمت بازار بودند برخورد شده است.
بهرامی با بیان اینکه ۱۷ محکوم متواری که به دلیل جرائم مالی محکوم شده بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تعامل خوبی بین پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات برقرار است و این هم‌افزایی باعث شده که نتایج خوبی را شاهد باشیم.