kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
وحشت صهیونیست‌ها از انفجارها در قدس

ژنرال اسرائیلی: با انتفاضه بزرگ و بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستیم

با گذشت چند روز از انفجارهای مرگبار بیت‌المقدس، صهیونیست‌ها بی‌خبر از عاملان و چگونگی انجام این حوادث، نسبت به بدتر شدن اوضاع و آغازانتفاضه جدید به شدت نگران هستند.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
انفجارهایی که صبح چهارشنبه گذشته دو منطقه صهیونیست نشین شهر بیت المقدس را لرزاند، تحول بسیار مهمی در نوع مبارزه فلسطینی‌ها علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی است. این انفجار هم از نظر سطح تلفات در میان صهیونیست‌ها قابل توجه بود (منابع رسمی تل‌آویو کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 47 نفر دیگر را تأیید کردند) و هم از نظر نوع عملیات بسیار پیچیده و حساب شده انجام شد، تا آنجا که هنوز مقامات امنیتی تل‌آویو در شوک این حادثه به سر می‌برند. پس از چهار روز هنوز هیچ مقام امنیتی رژیم صهیونیستی نتوانسته به این سؤال پاسخ دهد که چگونه در امنیتی‌ترین بخش فلسطینی اشغالی و در بیت المقدس که در حالت عادی همه خیابان‌هایش پر از نیروهای اشغالگر هستند، دو بمب گذاری سنگین روی می‌دهد و سیستم حمل‌ونقل را مختل می‌کند.خاموش شدن دوربین‌های محل انفجار و منفجر کردن بمب‌ها با کنترل از راه دور دو موضوع دیگری است که ابعاد بمب گذاری‌های هفته گذشته بیت المقدس را برای صهیونیست‌ها پیچیده‌تر می‌کند. از سوی دیگر در حالی که تل‌آویو هنوز نتوانسته گروههای مبارز فلسطینی در نوار غزه را کنترل و سرکوب کند، شدت یافتن عملیات‌ها در بیت‌المقدس و کرانه باختری، به‌دلیل جمعیت و گستره جغرافیایی این منطقه تهدیدی سخت‌تر و جدی‌تر علیه اشغالگران خواهد بود و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی ناگزیرند تا بخش زیادی از توان ارتش و نیروهای امنیتی خود را صرف حضور و آماده‌باش دائمی در این منطقه کنند.
همین وضعیت به شدت خطرناک برای صهیونیست‌ها باعث شده تا «تامر هیمن»، رئیس‌سابق سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی نسبت به وقوع انتفاضه جدید هشدار دهد و بگوید: «نشانه‌های واضحی درباره وقوع انتفاضه سوم فلسطین وجود دارد. اوضاع فلسطین بیشتر از آنچه که تصورش را بکنیم در حال انفجار است. باید به عملیات تروریستی که در قدس رخ داد و همچنین عملیات ربودن جسد تیران بیرو به عنوان نشانه‌هایی برای احتمال انفجار اوضاع نگاه کنیم.» این ژنرال صهیونیست خاطرنشان کرد که «صحنه تحولات فلسطین، ملتهب‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می‌کنند.» این هشدار ژنرال صهیونیستی فقط به بمب گذاری روز چهارشنبه در بیت المقدس اشاره ندارد، بلکه به فعالیت گروهی از نیروهای مقاومت مستقر در اردوگاه «جنین» (شمال کرانه باختری) توجه می‌کند که چند ساعت پس از بمب گذاری جسد یک صهیونیست را ربودند و به‌ازای تحویل آن، خواستار آزاد‌سازی چند اسیر فلسطینی شدند.
وحشت در دل صهیونیست‌ها
پس از بمب گذاری‌های اخیر بیت المقدس، وحشت و ترس سراسر وجود صهیونیست‌ها را فراگرفته و رسانه‌های عبری در پی این دو انفجار بزرگ، گزارش دادند: «آنچه در ماه‌های اخیر در کرانه باختری شاهد بودیم انتفاضه‌ای متفاوت است که با انتفاضه‌های دهه هشتاد و سال ۲۰۰۰ فرق دارد؛ تفاوت آن نیز از خشونت گسترده علیه ارتش آشکار می‌شود.» همچنین رسانه‌های صهیونیست به نقل از یکی از مقامات نظامی رژیم اشغالگر نوشتند: «اسرائیل با یک پدیده نگران‌کننده مواجه است؛ ما به لحاظ شدت ملتهب‌شدن وضعیت میدانی، از پایان انتفاضه دوم در سال ۲۰۰۷ تا به امروز شاهد چنین روزهایی نبوده‌ایم.» از سوی دیگر، «گیلی کوهن» تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه «کان» رژیم صهیونیستی فاش کرد که «مقامات امنیتی اسرائیل از وضعیت بالقوه قابل انفجار در داخل فلسطین بسیار نگران هستند.»همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت از آمادگی ارتش رژیم صهیونیستی برای گسترش دامنه حملات در کرانه باختری خبر داد. این روزنامه نوشت: «وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال خرید فوری ۵۰ خودروی زرهی برای استفاده از آنها در کرانه باختری است.»
موساد: هشدارهایی دریافت کرده‌ایم
یک روز پس از انفجارهای قدس، شامگاه پنجشنبه نیز سرویس جاسوسی تل‌آویو موسوم به موساد مدعی شد که هشدارهایی درباره ترور مسئولان کنونی و سابق این سازمان دریافت کرده است. شبکه عبری «کان» گزارش داد که موساد هشدارهایی مربوط به آسیب رساندن به مسئولان خود در خارج از فلسطین اشغالی دریافت کرده است و در همین ارتباط تلاش خواهد کرد که امنیت آنان را تأمین کند. موساد همچنین ادعا کرد که در کنار توجه به کارکنان خود در خارج از رژیم صهیونیستی، بر روی تأمین امنیت مسئولان بلندپایه پیشین خود متمرکز خواهد شد. این سازمان در پایان گفت که این اقدامات در پی تنش با جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دیگر، ناکارآمدی در میان نظامیان صهیونیستی باعث شده تا موارد متعددی از تیراندازی به نیروهای خودی در میان ارتش رژیم صهیونیستی گزارش شود. پنجشنبه نیز به رغم اعلام تیراندازی به سمت یک جوان فلسطینی از سوی رسانه‌های رژیم اسرائیل، اما ساعتی بعد این رسانه‌ها اعلام کردند فردی که در نزدیکی کرانه باختری هدف گلوله قرار گرفته، یک صهیونیست است که یک صهیونیست‌ دیگر به اشتباه به سمت او آتش گشوده است. این حادثه تیراندازی پنجشنبه شب در ورودی روستای «مخماس» نزدیک شهرک «نعلین» رام الله رخ داده است و طی هفته‌های گذشته این چندمین بار است که صهیونیست‌ها به اشتباه نیروهای خودی را هدف قرار می‌دهند. پیش از این نیز نظامیان رژیم اسرائیل در یکی از یورش‌های خود به سمت هم‌رزمانشان تیراندازی کردند که در نتیجه آن، یک نظامی صهیونیست به هلاکت ‌رسید. این اقدام باعث بی‌آبرویی ارتش اشغالگر و انجام تحقیقات برای عدم تکرار آن در حملات آتی شده است.
ادامه حوادث غیرعادی در مناطق اشغالی
طی چند هفته گذشته رژیم صهیونیستی همچنین با مجموعه‌ای از حوادث عجیب و بی‌سابقه رو‌به‌رو شده که علت وقوع این‌گونه حوادث همچنان برای مقامات امنیتی تل‌آویو نامشخص است، هرچند این عملیات‌ها بیشتر به خرابکاری شباهت دارد. از جمله طی دو روز گذشته انتشار بوی بسیار مشمئزکننده در داخل یک مجتمع بزرگ در شهر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی همچنان ادامه داشته است. گفته شده این بو که احتمال می‌رود به دلیل انتشار مواد خطرناک در محیط ایجاد شده باشد باعث ایجاد علائمی نظیر سردرد، حالت تهوع و در نهایت افت سطح هوشیاری حاضران در محل شده است. آتش‌نشان‌ها مردم و کارمندان را از محل حادثه تخلیه کرده‌اند. اسکن‌های انجام‌شده توسط آتش‌نشان‌ها نشان داد منشأ بوی تند تجمع توده‌های اسیدهای رنگی بوده است. به گفته کارشناسان اداره آتش‌نشانی بوی تند موجود در هوا تا فاصله 2 کیلومتری از محل حادثه قابل استشمام بوده است. نیروهای آتش‌نشانی در حال مقابله با نشت گاز‌های سمی پخش شده در محل هستند. این حادثه در ادامه حوادث ناشناخته‌ای است که در دو هفته اخیر در فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است.
همچنین پس از ساکنان حومه تل‌آویو و حیفا؛ اهالی شهر لود نیز گزارش دادند که برق آنها هم قطع شده است. اهالی شهر لود در بامداد جمعه اعلام کردند که صدای انفجار قوی در این شهر شنیده شده و پس از آن برق این شهر هم قطع شده است.این دومین قطعی مشکوک و بزرگ در این شهر طی یک هفته اخیر است! قبل از لود، ساکنان حومه تل‌آویو و حیفا نیز با قطع برق‌های مکرر و نوسانات در سیستم‌های برقی خود مواجه شده بودند و این نوسانات باعث ایجاد خسارت به شهروندان صهیونیستی شده است.