واکنش کنعانی به اظهارات متوهمانه و مداخلهجویانه وزیر خارجه انگلیس
سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهرهبرداری صلحآمیز از انرژی هستهای و نقش منطقهای جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهارات متوهمانه و مداخلهجویانه وزیر خارجه انگلیس در مورد تحولات داخلی ایران، حقوق ایران در بهرهبرداری صلحآمیز از انرژی هستهای و نقش منطقهای جمهوری اسلامی ایران را بشدت محکوم کرد و مردود دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: این اظهارات بیپایه و اساس بخشی از کارزار سیاسی دشمنانهای است که این کشور و برخی دیگر از کشورهای اروپایی تلاش میکنند علیه جمهوری اسلامی ایران به پیش ببرند.
کنعانی افزود: انگلیس و برخی از کشورهای اروپایی که میبایست بهواسطه اقدامات ضدبشریشان علیه ملت ایران پاسخگو بوده و در مجامع بینالمللی مسئول شناخته شوند، بیشک فاقد هرگونه صلاحیت اخلاقی برای طرح ادعاها و اتهامات حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: لندن بهجای طرح اتهامات تکراری و بیاساس در مورد نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه، بهتر است از تفرقهافکنی میان کشورهای منطقه و مشارکت در جنایت علیه بشریت بهواسطه فروشهای میلیاردی تسلیحات مرگبار به برخی مشتریان منطقهای، دست برداشته و صلح و ثبات منطقهای را به خود کشورهای منطقه بسپارد. کنعانی همچنین تأکید کرد: برنامه هستهای جمهوری اسلامی ایران همواره کاملاً شفاف و صلحآمیز بوده، فلذا انگلیس که بهواسطه همراهی با آمریکا در زمره ناقضان برجام است، در جایگاهی قرار ندارد که با اتهام زنیهای بیاساس، ماهیت برنامه هستهای ایران را مورد تردید قرار دهد. سخنگوی دستگاه دیپلماسی بار دیگر ادعاهای بیاساس لندن در مورد ارتباط پهپادهای ایرانی با جنگ در اوکراین را تکذیب کرد و افزود: این طرفهای غربی هستند که با گسیل تسلیحات گسترده به میانه این بحران، مرتباً فضا را برای حلوفصل سیاسی و مسالمتآمیز منازعه، تنگتر میکنند. کنعانی در پایان تأکید کرد: ما به حاکمان لندن توصیه میکنیم توان خود را بهجای اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران، صرف ایجاد ثبات در دولت خود، توجه به مطالبات گسترده مردم این کشور و رفع تبعیض و ستم علیه مهاجران و مسلمانان کنند.
کنعانی خطاب به بایدن: آیا در تحریمهای آمریکا علیه ایران، زنان ایرانی مستثنی بودند؟
سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار توئیتی به اظهارات مداخلهجویانه رئیسجمهور آمریکا درباره زنان ایران واکنش نشان داد.
ناصر کنعانی در صفحه توئیتر نوشت: «رئیسجمهور رژیمی که بیش از ۴۰ سال در دشمنی و بیرحمی علیه ملت ایران سنگ تمام گذاشت و در تروریسم اقتصادی و تحریم حتی به کودکان بیمار پروانهای هم رحم نکرد، مدعی است «ما در کنار زنان ایران هستیم». بهراستی آیا در تحریم حداکثری شما علیه ملت ایران، زنان و مادران ایرانی مستثنی
بودند!؟»
رئیسجمهور آمریکا به بهانه حمایت از حقوق زنان بار دیگر از ناآرامیها در ایران اعلام حمایت کرد و مدعی شد که در کنار زنان ایرانی ایستاده
است.