kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
در بیانیه جمعی از پیشکسوتان وزارت امورخارجه مطرح شد

محکومیت اقدامات تروریست‌ها و اغتشاشگران و تأکید بر تهاجم ترکیبی علیه دشمن

 
 
 
پیشکسوتان وزارت امور خارجه، با صدور بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه برای پیروزی در جنگ ترکیبی باید به‌دنبال تهاجم ترکیبی علیه دشمن بود، خاطرنشان کردند: اغتشاشات اخیر مصداق یک جنگ ‌ترکیبی همه‌جانبه است که با طراحی و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و همکاری رژیم صهیونیستی، برخی از ‌کشورهای اروپایی و منطقه، گروهک‌های تروریستی و استخدام همه‌ امکانات اطلاعاتی، رسانه‌ای و عملیاتی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی شده است.
به گزارش تسنیم، در این بیانیه که توسط افراد نام‌آشنا و پیشکسوت وزارت خارجه از جمله علی‌اکبر ولایتی، علی‌محمد بشارتی، منوچهر متکی، مصطفی مرسلی، مهدی مصطفوی و علاءالدین بروجردی به امضا رسیده، آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به‌عنوان پدیده‌ای نو در نظام بین‌الملل با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و با زعامت حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و اکنون تحت رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تحقق اهداف خود را در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی دنبال می‌کند.
این انقلاب با احیای ارزش‌های والای اسلامی و انسانی و با تکیه بر اراده مردمی مسلمان و حق‌طلب، موفقیت‌های بزرگی را در عرصه‌های مختلف علمی، فنی، دفاعی، هسته‌ای، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نصیب ملت ایران نموده و جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان قدرت اول منطقه و الگوی تمام‌عیار یک کشور مستقل به ملت‌های آزاده جهان معرفی کرده است. در عین حال، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و همراهی رژیم صهیونیستی، تروئیکای اروپا و چند کشور منطقه، با دسیسه‌های گوناگون، استقلال، تمامیت ارضی و اقتدار ملت ایران را هدف قرار داده و از هیچ توطئه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌ورزد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اغتشاشات اخیر مصداق یک جنگ ‌ترکیبی همه‌جانبه است که با طراحی و هدایت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و همکاری رژیم صهیونیستی، برخی از ‌کشورهای اروپایی و منطقه، گروهک‌های تروریستی و استخدام همه‌ امکانات اطلاعاتی، رسانه‌ای و عملیاتی علیه ملت ایران برنامه‌ریزی شده است.
پیشکسوتان وزارت امور خارجه خاطرنشان کردند: طبق بیانیه مشترک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، دخالت فراگیر دشمن در اغتشاشات اخیر مبتنی بر اطلاعات و گزارش‌های مستند و موثق بوده و در قطعیت آن تردیدی نیست. اگرچه تأکید بر حمایت دشمن خارجی از اغتشاشات اخیر به معنای کتمان نارسائی‌های داخلی نیست، اما غفلت از شناخت دشمن اصلی کشور نیز یکی از خطراتی است که هر کشور مستقل از جمله ملت بزرگ ایران را تهدید می‌کند. یکی از ترفندهای اصلی دشمن ایجاد اختلاف و ایراد خدشه به انسجام و همبستگی ملی و فعال‌‌سازی گسل‌های قومی و مذهبی است تا با خارج کردن مطالبات مردم از مسیر حقیقی به اهداف شوم خود دست یابد. 
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: یکی از مظاهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی، هم‌افزایی نیروهای انقلاب و همبستگی مسئولان نظام و مجموعه‌های سیاسی و عدم تضعیف قوای سه‌گانه و کانون‌های قدرت نظام مانند سپاه، بسیج، ارتش و روحانیت است. نقش زنان فرهیخته و جوانان آگاه در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.
پیشکسوتان وزارت امور خارجه ابراز داشتند: برای پیروزی در جنگ ترکیبی باید به‌دنبال تهاجم ترکیبی علیه دشمن بود و با ارتقای ظرفیت‌های رسانه‌ای و حضور موثر در فضای مجازی، سواد رسانه‌ای جامعه را افزایش داد و با تبیین و تحلیل مستمر وقایع و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع، با اطلاعات جعلی مقابله نمود و با برنامه‌ریزی عملیاتی و اطلاعاتی، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع علمی به‌ویژه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، اقدام به موقع نظامی علیه پایگاه‌های دشمن و به‌کارگیری دیپلماسی فعال و کنشگرانه در مقابل تحرکات دشمنان خارجی، تهاجم دشمن را بی‌اثر نمود.