kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

توضیح سخنگوی دولت درباره طرح «پلکانی کردن تعرفه پرمصرف‌های قبوض»

بهادری جهرمی گفت: پلکانی کردن تعرفه پرمصرف‌ها در قبوض مصرفی جزو برنامه است اما نگاه دولت به این حوزه تاملی است که چه میزان صرفه‌جویی می‌شود.
 
 
 
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت دیروز چهارشنبه پس از نشست هیئت وزیران با حضور در حیاط پاستور و در جمع خبرنگاران گفت با اشاره مصوبات جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در این جلسه مصوبات متعددی به تصویب اعضای کابینه رسید که یکی از اینها دستورالعملی است که طبق آن برای تصدی مدیرعامل یا عضویت در هیئت مدیره در شرکت‌های دولتی و شرکت‌هایی که دولت در آن جایگاه مدیریتی دارد، احراز صلاحیت‌هایی باید از طرف دولت به تصویب برسد.
وی هدف از این مصوبه را مسئولیت دادن به جوانان نخبه دانست و ادامه داد: به موجب این مصوبه سختگیری‌هایی که مانع از جوان‌گرایی می‌شود و به جوانان نخبه اجازه فعالیت در این حوزه‌ها را نمی‌دهد، برداشته خواهد شد.
بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: تمایزها و اولویت‌هایی برای جوانان در این مصوبه درنظر گرفته شده تا بتوان بیشتر از نخبگان جوان استفاده کرد.
رئیس ‌شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره اینکه آیا افزایش تعرفه در قبوض را شاهد خواهیم بود، گفت: پلکانی کردن تعرفه پرمصرف‌ها در قبوض مصرفی جزو برنامه است اما نگاه دولت به این حوزه نگاه با تاملی است که چه میزان صرفه‌جویی می‌شود یا نه.
بهادری جهرمی اظهار داشت: در این جلسه همچنین با توجه استعفای رستم قاسمی به دلیل بیماری، آقای افندی‌زاده به عنوان سرپرست این وزارتخانه معرفی و از زحمات قاسمی در جلسه تقدیر شد. فعلا مجلس در تعطیلات هفتگی است و به محض آغاز به کار‌، وزیر از سوی دولت پیشنهاد می‌شود.