kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۲۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

اعراب در جام جهانی قطر رسانه‌های اسرائیلی را بایکوت کرده‌اند

 

هواداران عرب فوتبال در اولین جام جهانی در خاورمیانه از خبرنگاران اسرائیلی در قطر در تلاش برای مصاحبه با آنها دوری می‌کنند و این نشان دهنده چالش‌هایی است که دو سال پس از برقراری روابط رسمی برخی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با اسرائیل، حل نشده خواهند ماند.
رویترز نوشت مقامات اسرائیلی امیدوار بودند که با میانجی‌گری آمریکا با امارات متحده عربی و بحرین در سال ۲۰۲۰، و بعداً سودان و مراکش، منجر به عادی‌‌سازی بیشتر، از جمله با عربستان سعودی شود. با این حال، تلاش‌ها برای مصاحبه با طرفداران عرب فوتبال توسط خبرنگاران شبکه کان و کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل بی‌نتیجه مانده و آنها به رویترز گفتند که عمدتا مورد بی‌اعتنایی قرار گرفته‌اند.
فیلمی که در فضای مجازی پخش شده است، دو هوادار سعودی، یک خریدار قطری و سه هوادار لبنانی را نشان می‌دهد که از خبرنگاران اسرائیلی دور می‌شوند. یکی از خبرنگاران شبکه ۱۳ گفت که طرفداران فلسطینی در کنار او تظاهراتی خودجوش برگزار کردند و پرچم‌های خود را به اهتزاز درآوردند و شعار «به خانه برو» سر دادند.
قطر به طور رسمی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، و ایجاد کشور فلسطین به عنوان شرط آن است. اما اجازه داده است که پروازهای مستقیم از تل‌آویو برای جام جهانی انجام و همچنین هیئتی از دیپلمات‌های اسرائیلی برای انجام امور لجستیکی وارد این کشور شوند.