kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۳۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

 آغاز پویش «ایران جوان» برای حمایت از فرزندآوری 10 هزار زوج

 
 
به همت بنیاد 15 خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، پویش ملی «ایران جوان» به منظور حمایت از سیاست‌های جوانی جمعیت در بین زوج‌های جوان به ویژه دانشجویان آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، جشن آغاز پویش «ایران جوان» به منظور حمایت از دانشجویان و زوج‌های‌ دارای دو فرزند با حضور رئیس‌نهاد نمایندگی رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها، معاون پشتیبانی و جمعی از مدیران ستاد اجرایی فرمان امام، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد، جمعی از فعالان حوزه جمعیت‌، فرزند شهید همت و با حضور نمادین
 ۱۰۰ زوج دانشجو و خانواده دانشگاهیان درمحل نمایشگاه دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار
 شد.
معاون پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با بیان اینکه امروز آغاز پویشی برای نسل جوان ما و دانشجویان پسر و دختری است که ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند، اظهارداشت: در این طرح‌ برای دانشجویان دارای سه فرزند به بالا اولویت قائلیم اما در آغاز طرح باحضور دختران و پسرانی که در سال ۱۴۰۱ صاحب فرزند شده‌اند این پویش را آغاز می‌کنیم.
سیدمصطفی سیدهاشمی افزود: دراین مرحله‌، طرح ۱۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد که پنج هزار نفرشان دانشجویان هستند. ستاد اجرایی فرمان امام از طریق بنیاد 15خرداد برای فرزند به دنیا آمده یک حساب بانکی با مبلغ دو میلیون تومان افتتاح کرده و تقدیم والدین می‌کند، به مادر هم کارت یک میلیونی به عنوان هدیه تولد فرزند اعطا می‌شود، وام بلندمدت 15میلیون تومانی نیز تقدیم پدر فرزند می‌شود و همچنین بسته‌های حمایتی شامل لباس و اسباب‌بازی و پوشک است که در روزهای اول به دنیا آمدن فرزند تقدیم آنها خواهد شد. 
سیدهاشمی با تأکید بر اینکه همه دانشجویان متاهل دارای فرزند بدون محدودیت جغرافیایی می‌توانند شامل طرح ‌شوند، بیان داشت: امسال 10هزار نفر تحت پوشش طرح هستند و برای سال بعد قطعاً این اعداد بیشتر خواهد بود. 
وی خاطرنشان کرد: امسال برای اجرای این پویش ۲۰۰میلیارد تومان اختصاص دادیم که ۱۰۰میلیارد در مرحله اول برای دانشجویان و ۱۰۰میلیارد هم برای سایر مشمولین است.
گفتنی است، برای استفاده از پویش ملی ایران جوان، سامانه‌ای به نشانی www.iranejavan.nahad.ir 
راه‌اندازی شده که زوج‌های دانشجو می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از خدمات و حمایت‌های بنیاد ۱۵ خرداد بهره‌مند شوند.