kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۱۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 
 
*باخت تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس اتفاقی نادر برای تیم‌های آسیایی در جام‌های جهانی نبود و تاریخ نشان می‌دهد نمایندگان قاره کهن بارها مقابل رقبای خود، با تفاضل گل بالا مغلوب شده‌اند.کره جنوبی در سال 1954 برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرد که با نتایج 9 بر صفر، 7 بر صفر و 5 بر صفر برابر مجارستان،‌ ترکیه و هلند شکست خورد.کره شمالی در جام جهانی 2010 با شکست 7 بر صفر مقابل پرتغال تسلیم شد. عربستان سعودی در سال‌های 2002 و 2018 به ترتیب با نتایج 8 بر صفر و 5 بر صفر مقابل آلمان و روسیه باخت و امارات در جام جهانی 1990،‌ با نتیجه 5 بر یک مغلوب آلمان شد.چین دیگر تیم قاره آسیاست که یک شکست سنگین در کارنامه تیم‌های قاره کهن در جام‌های جهانی ثبت کرده است. چینی‌ها در جام جهانی 2002 که آخرین حضور آنها در این مسابقات به شمار می‌رفت، 4 بر صفر برابر برزیل شکست خوردند.
*گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس بعد از پیروزی مقابل ایران گفت: به خاطر پیروزی با این اختلاف من در پایان بازی کمی ناراحت شدم(به خاطر دوگلی که دریافت کردیم). برای این طور بازی کردن باید واقعا خوشحال باشیم. آماده به نظر می‌رسیدیم. بازیکنان واقعاً عملکرد خوبی داشتند.وی افزود: حرکت ما واقعاً خوب بود. من باید واقعا خوشحال باشم اما در این مرحله از بازی نباید دو گل دریافت کنیم. ما باید در بازی مقابل آمریکا درست عمل کنیم. این یک شروع عالی است، اما ما باید بهتر از این‌ها باشیم.سرمربی انگلیس ادامه داد: ما تمرکز خود را از دست دادیم و وقتی با سرعت پایین‌تری بازی می‌کنیم، به‌اندازه کافی موثر نیستیم. زمان اضافه شده به بازی در دو نیمه‌، 24 دقیقه، زمان زیادی برای تمرکز است. مهاجمان ما یک تهدید برای ایران بودند و دفاع در کنترل ما بود.ساوت گیت افزود: حرکت ویلسون را در گل آخر خیلی دوست داشتم. او می‌توانست خودخواه باشد اما تیم را در اولویت قرار داد. باید بیشتر هیجان زده باشم! اما من باید تیم را در مسیر درست نگه دارم و باید بهتر باشیم.
*نیمه نخست این بازی با سه گل به سود انگلیس به پایان رسید اما «رافائل کلاوس» برزیلی داور مسابقه ۱۴ دقیقه وقت اضافه برای این نیمه اعلام کرد.مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران که نزدیک به ۱۰ دقیقه از زمان بازی را متوقف کرد، دلیل اصلی این میزان از زمان‌های اضافه بود.
*پس از پایان دیدار دو تیم ایران و انگلیس بوکایو ساکا که در این بازی ۲ گل به ثمر رسانده بود، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
*شکست مقابل انگلیس پرگل‌ترین باخت ایران در تاریخ جام‌جهانی محسوب می‌شود. آخرین بار تیم ملی در جام جهانی ۱۹۷۸ در دیدار مقابل پرو با نتیجه ۴-۱ شکست خورد و همچنین در همان تورنمنت با سه گل برابر هلند شکست خورد.این در حالی است که ایران سابقه دو باخت ۳-۱ برابر مکزیک و بوسنی در جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ را هم دارد.نکته جالب اینکه باخت شش گله مقابل انگلیس، یکی از پرگل‌ترین باخت‌های تاریخ فوتبال ایران هم محسوب می‌شود. پیش از این در سال ۱۹۵۰ ایران در دیداری دوستانه با نتیجه ۶-۱ به ترکیه باخت.ایران همچنین در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۷۲ با نتیجه ۵-۰ برابر کره‌جنوبی و مجارستان بازنده شد.
*حضور غیرمنتظره سیدحسین حسینی در ترکیب ایران برای مسابقه حساس و تعیین‌کننده مقابل انگلیس به کابوس او تبدیل شد. این دروازه بان تیم استقلال که با درخشش در دو فصل گذشته توانست رقبای سرسختی مثل پیام نیازمند و عابدزاده را کنار بزند و به گلر دوم تیم ملی تبدیل شود، دیروز6 بار مقابل حمله‌وران انگلیس ناکام ماند و هرگز هم موفق به مهار حمله‌ای از حریف نیز قرار نگرفت.نکته عجیب این که سنگین‌ترین شکست تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 و برابر پرو اتفاق افتاده بود که در آن مسابقه مرحوم ناصر حجازی گلر تیم بود که حشمت مهاجرانی برای پیروزی به میدان فرستاده بود. البته آن مسابقه پایان تلخی برای ایران داشت.باید دید که آیا حسینی در دیدار بعدی نیز در دروازه ایران قرار خواهد گرفت یا نه.