kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۴
سیلی مردم مهاباد بر گوش آمریکا و اسرائیل

ایل غیور «منگور» در کنار مدافعان امنیت وطن‌فروشان و اشرار را نقره‌داغ کردند

پس از فراخوان روز‌های گذشته رسانه‌های ضدانقلاب و معاند برای اعتصاب کسبه و بازاریان در سطح کشور، عده‌ای از آشوبگران و اغتشاشگران در شهر مهاباد در‌صدد تحریک احساسات مردم و ایجاد ناامنی در این شهر برآمدند.

پروژه ضدانقلاب برای اغتشاش در شهر مهاباد طی روز شنبه به اوج خود رسید و آشو‌بگران با حمله به منازل برخی از مردم به ویژه نیرو‌های امنیتی و نظامی به غارت منازل آنها پرداختند و در ادامه با حضور در خیابان‌های اصلی به دنبال افزایش ناامنی بودند.
اغتشاشگران با حمله به اماکن عمومی، تخریب اموال خصوصی مردم، انسداد معابر و تهدید مردم با سلاح گرم تلاش داشتند تا در سطح شهر رعب و وحشت ایجاد کنند تا جایی که خانه چندین نفر از شهروندان نیز توسط آشوبگران به آتش کشیده شد. پس از اعتراض مردم مهاباد به این شرایطی که اغتشاشگران در این شهر به‌راه‌انداخته بودند، نیروهای حافظ امنیت وارد عمل شدند و آشوبگران وقتی اوضاع را مساعد ندیدند اقدام به فرار کردند و در برخی منازل در این منطقه مخفی شدند.
نیرو‌های حافظ امنیت با ورود به این منطقه ضمن برقراری آرامش در شهر مهاباد، اقدام به رصد، شناسایی و دستگیری لیدر‌ها و سردسته‌های اصلی آشوبگران و برخی تیم‌های تروریستی کردند و با برقراری امنیت در این شهر و مردم و کسبه به فعالیت روزانه خود مشغول هستند.
طبق آخرین گزارش‌ها اکثر عناصر و عواملی که طی روز‌های گذشته در اغتشاشات و آشوب‌ها دست داشته‌اند دستگیر شده‌اند و در این عملیات هیچ کسی کشته و مجروح نشده است.
صبح دیروز نیز مردم در سطح شهر ضمن قدردانی از اقدام پلیس در برقراری امنیت در سطح شهر، حمایت قاطع خود را با سرداد‌ن شعار «نیروی انتظامی حمایت حمایت» اعلام کردند.
خروش کردهای باغیرت
بر علیه هتاکان به نوامیس مردم در مهاباد
بر اساس گزارش‌ها همچنین در پی وحشیگری اوباش، عناصر تجزیه‌طلب و کومله در یورش و غارت منازل مردم مهاباد که موجب هتک حرمت نوامیس مردم شد و موجی از خشم را میان مردم مهاباد به راه‌انداخت، جوانان مهاباد و ایل غیور منگور جهت پاسخ‌دهی به این هتک حرمت تجزیه‌طلبان وارد عمل شدند.
عشایر ایل منگور 12 هزار نفر هستند که در پیرانشهر و مهاباد‌، باگردان، کوپر و خلفان در منطقه بوکان در آذربایجان غربی زندگی می‌کنند و در طول دفاع مقدس و حوادث انقلاب اسلامی 322 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند که در جریان حوادث تلخ روز شنبه در مهاباد سیلی سختی به عمال آمریکا و اسرائیل و وطن فروشان کومله و دموکرات زدند.
حاج مامند پیروتی رئیس‌ایل منگور هم رزم شهید حاج احمد کاظمی و شهید بروجردی، فرزند شهیدی است که از خانواده شان 8 خواهرزاده و 4 عموزاده شهید شده‌اند.
عملیات مشترک توسط مردم محلی به‌ویژه طایفه ملا خلیل و حمایت‌های نیروهای نظامی به صورت ضربتی و قاطع انجام شد.