kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹

دولت آلمان از مردم خواست آب معدنی و کنسرو ذخیره کنند

رئیس‌اداره فدرال حمایت اجتماعی و امدادرسانی در بلایای طبیعی آلمان به مردم این کشور توصیه کرد خود را برای قطع برق در فصل زمستان آماده کنند و کنسرو و آب معدنی ذخیره کنند.

در آلمان بحران انرژی روز به روز وخیم‌تر می‌شود به گفته دولت این کشور قبوض برق و گاز از ابتدای سال آینده میلادی بیش از 50 درصد افزایش پیدا خواهد کرد مقامات این کشور همچنین به دلیل بحران انرژی به مردم خود اعلام کردند که آمادگی قطعی برق را در فصل زمستان داشته باشند. به گزارش ایرنا به نقل از از تارنمای شبکه «راشا تودی»، «رالف تسلر»، رئیس‌اداره فدرال حمایت اجتماعی و امدادرسانی در بلایای طبیعی گفت:« شرایط انرژی در آلمان بغرنج است.»وی افزود:« باید قطع برق در زمستان را دور از انتظار ندانیم، سخن ما از قطع محدود زمانی است که این نتیجه کمبود برق یا قطعی عمدی برق برای اطمینان از ایمنی آن است.» «تسلر» خاطرنشان کرد که خطرات ناشی از قطعی برق از اوایل ماه‌ ژانویه و فوریه (آذر تا بهمن) شدت خواهد گرفت. به گزارش فارس وی در مصاحبه دیگری همچنین به مردم آلمان و مقامات توصیه کرد تا خود را برای چنین شرایطی آماده کنند و برای خود کنسرو و آب معدنی ذخیره کنند.
رئیس‌اداره فدرال حمایت اجتماعی و امدادرسانی در بلایای طبیعی آلمان به مردم گفت: «در گام نخست چند بسته آب معدنی و کنسرو غذا ذخیره کنند و مقدار آن باید برای مصرف 10 روز کافی باشد. این پیشنهاد سازمان من به مردم است. پیام ما این است که برای بحران‌های احتمالی آماده‌باشید. فکر نکنید که همه چیز در همه شرایط از قبل آماده شده است.»وی گفت: در کنار تهیه غذا و آب برای چندین روز، مردم باید رادیو باطری‌خور و شمع تهیه کنند.