kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰

کیهان و خوانندگان

 

*‌ نقش بی‌مانند رهبری مقام عظمای ولایت در ناکام گذاشتن دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان در چند دهه گذشته بر همگان آشکار است. لذا دشمن عزمش را برای فاصله‌ انداختن بین مردم و ولایت فقیه و ولی‌ فقیه حاضر و بدبین ساختن مردم به این جایگاه رفیع و سرنوشت‌ساز جزم کرده است. معتقدم اگر موضوع دشمن‌شناسی و ولی‌شناسی را بتوانیم به طور صحیح تبیین کنیم نه تنها دشمن در این حرمت‌شکنی ناکام می‌شود بلکه اراده بدخواهان نظام قطعا به ضد خودش تبدیل خواهد شد.
تابش
* دستیابی ایران به موشک جدید ‌هایپرسونیک یعنی تلاش‌های اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آمریکا و هزینه‌های کلانی که برای ایجاد چتر پدافندی برای مقابله با موشک‌های ایران کرده‌اند ناموفق بوده است و دوباره باید از اول شروع کنند.
مهریزی
*‌ به هوشمندی مردم کشورمان باید آفرین گفت که به‌رغم داشتن انگیزه‌های متعدد برای اعتراض ولی با اغتشاشگران در طول دو ماه گذشته همراهی نکردند تا جایی که رئیس‌ اغتشاشگران یعنی بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مجبور شد برخلاف قواعد بین‌الملل از پشت بلندگو اعلام کند دنبال براندازی ایران است و هیچ غلطی هم نتواند بکند.
غفوری
*‌ در روزهایی که گذشت شاهد دو خبر خوب بودیم که نباید گم شود یکی آغاز تردد مرزی ایران و ترکمنستان پس از 32 ماه و دیگری افتتاح پروژه راه‌آهن زاهدان- خاش به طول 150 کیلومتر به عنوان یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک کریدور شمال- جنوب کشور که یک تحول بزرگ در حقیقت رونق‌بخشی به اقتصاد ایران محسوب می‌شود.
پروازی
* سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان مأیوس کردن ملت ایران است. وضعیت کشورمان را طوری ترسیم می‌کنند که گویا در دنیا ایران عزیز تنها کشور غرق در مشکلات است و جهان به ویژه غربی‌ها در اوج خوشی و رفاه هستند و نمی‌دانند با ثروت‌های خود چه کنند. ولی واقعیت‌ها چیز دیگری را نشان می‌دهند که تقریبا بی‌سابقه است. غربی‌ها غرق در مشکلاتند و روزگار سختی در انتظارشان است و هر روز نیز اعتراضات و اعتصاب‌ها دامنشان را می‌گیرد. قریب 40 درصد نیز بیان می‌کنند که ما یک وعده غذایی خود را کاهش داده‌ایم و امروز به دنبال جمع کردن هیزم برای زمستان هستند. البته ما منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم ولی خدا را سپاس ما از نعمت خدادادی آب، برق، گاز، سوخت و مواد غذایی فراوان برخوداریم. هرچند با گرانی و مشکلات موجود برخی به مشقت و سختی زندگی می‌کنند ولی دولتمردان در تلاش شبانه‌روزی برای کاستن از مشکلات هستند. با امید به آینده روشن و تلاش مردم و مسئولین گره‌ها ان‌شاءالله باز خواهد شد.
زینتی افخم
*‌ امروز دروغ به سوخت ماشین جنگی رسانه‌ای علیه ایران تبدیل شده است. واقعا عجیب است که در طول 46 روز 38 هزار دروغ توسط پنج رسانه فارسی‌زبان بیگانه فقط در فضای مجازی منتشر شده است. به عبارتی هر 100 ثانیه یک دروغ علیه ایران جعل و منتشر کرد‌ه‌اند. اگر دیگران این شبکه دروغ‌‌سازی غرب را آسمانی پر از دروغ لقب داده‌اند ولی در مورد ایران ما با کهکشانی پر از دروغ مواجه هستیم.
امینی‌خواه
* آقای گروسی مدیرکل آژانس هسته‌ای! اولا مسئولیت شما هسته‌ای است نه موشکی! پس فضولی در غیر حیطه مسئولیت موقوف! ثانیاً ما کار دفاعی خود را به لبخند و اخم شما گره نزده‌ایم. از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر!
دولابی
* معنای دستیابی ایران به موشک‌های بالستیک‌‌ هایپر سونیک این است که ایران می‌تواند ابتدا و در نخستین ساعات تمام سامانه‌های پدافندی پیشرفته دشمن را از مدار خارج کند و سپس تمام اهداف خود را با ‌دیگر موشک‌ها و پهپادها شخم بزند. بازهم دشمنان رندی کنند و بگویند فتوشاپ است اما بدانند فایده‌ای نخواهد داشت.
دارابی
* سرنوشت قدرت‌های مدعی غربی به جایی رسیده که در فصل سرما برای گرم کردن خود مجبور شده‌اند به جان جنگل‌های خود بیفتند و هیزم تهیه بکنند. این وضعیت نشانه افول غرب نیست؟
ماجدی
* ‌آن کشورها و قدرت‌های سیاسی جهانی که جنایت وحشیانه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شیراز را طراحی کردند و به اجرا‌ گذاشتند و به آن افتخار نیز کردند فقط دشمن امنیت و آرامش مردم کشورمان نبودند بلکه با این خباثت خود‌، دشمنی خود با ایران و فرهنگ و تاریخ آن را ثابت کردند.
زرگر
* انتشار تصویری از رئیس‌جمهور چین در لباس نظامی جنجالی بزرگ در شبکه‌های اجتماعی به پا کرده است رسانه‌های اروپایی این حرکت از سوی بالاترین مقام کشور چین را آماده شدن برای جنگ تفسیر کرد‌ه‌اند.گویا آنان نیز احساس کرده‌اند که جهان آبستن حوادث جدید و بزرگی است.
قاسم‌زاده
* بی‌بی‌سی فارسی آینه تمام نمای دروغ، تزویر، فریبکاری و خباثت است. واقعا جای تعجب دارد اگر کسی به چنین اراجیفی توجه و براساس دیکته‌های سراسر کذب و فریب این استعمار گر فرتوت عمل کند.
عرب‌نژاد
مزدوران اجیر شده از سوی منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، بهائی‌ها، تجزیه‌طلبان و سیاسیون ورشکسته که حوادث تلخی را در ماه مهربانی، مهرماه در کشور رقم زدند و حدود 60 نفر از حافظان امنیت را شهید و خانواده‌های بسیاری را عزادار کردند و این جنایات را تا ماه بعد هم ادامه دادند. ولی ان‌شاءالله دستگیری، محاکمه و مجازات آنان و دریافت هزینه‌خساراتی که به کشور و ملت وارد کردند مرهمی بر قلب‌ها خواهد شد.
سپاسی
* روزنامه‌های زنجیره‌ای هرچند وقت یک بار با تیترهای مأیوس‌کننده از رئیس‌جمهور محترم می‌خواهند که یک وزیر را که باب طبع آنها نیست برکنار کند و پس از بی‌محلی به آن مجددا پای وزیر دیگر‌ی به میان کشیده می‌شود و... اگر رئیس‌جمهور محترم به اراجیف اینها توجه می‌کرد ناگزیر بود طی این ۱۶-۱۵ ماه حداقل یک بار کل وزرا را تغییر دهد. به نظرم علت اصلی زبان باز‌کردن این زنجیره‌ای‌ها آزادی بی‌حد و حصری است که به پایگاه‌های دشمن داده می‌شود. آیا اینان همان قلم به مزدهایی نیستند که در 8 سال ویرانی کشور به دست برخی وزرای اشرافی وگردن کلفتی که مشکلات امروز گرانی کالا، مسکن، اجاره‌بها و... ثمره عملکرد آنهاست، زبانشان لال و گوششان کر بود؟!
درخشان
* در غرب نه از تحریم‌های فلج‌کننده بیش از 40 ساله، نه از بلوکه کردن سرمایه‌هایشان، نه جنگ‌های شهری و جنگ تحمیلی 8 ساله و نه فتنه‌های داخلی و... خبری هست ولی با این وجود امروز مشکلاتشان کمتر از ما نیست ولی در عوض ما علی‌رغم همه این مشکلات و قصور و تقصیرهای مدیران غربگرای گذشته، به همت جوانان این مرز و بوم طی یک سال اخیر پروژه‌های بزرگی را در کشور اجرا کردیم که دشمنان مبهوت شدند. آب‌رسانی به 260 روستا در 8 ماه، موشک‌های فوق مدرن ‌هایپرسونیک، دستیابی به فناوری برتر در حوزه نجوم‌، راه‌آهن زاهدان خاش به طول 155 کیلومتر که نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی شرق کشور دارد و در آینده با تکمیل راه‌آهن سراسری چابهار- زاهدان و اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و حل بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی کشور حل و عایدی سرشار از طریق ترانزیت برای کشور، رونمایی از موشک قاره‌پیما و... همه و همه لرزه به ‌اندام دشمنان نظام‌ انداخته است و... این همه از نتایج سحر است. باش تا صبح دولتت بدمد.
مهدی‌زاده
* در سکوت شرم‌آور مجامع حقوق بشری غربی و سازمان ملل، مرزبانی سعودی ده‌ها مهاجر و پناهجوی آفریقایی را با اتصال سیم‌ برق قتل‌عام کردند! چرا جنایت آشکار این رژیم ددمنش را مجامع بین‌المللی و کشورهای غربی که برای کشورمان یک حادثه کوچک را با رگ‌های بیرون‌زده فریاد می‌زنند لال‌مانی گرفته‌اند؟! اینها نقض حقوق بشر بود یا مرگ طبیعی مهسا امینی؟ موضوع فقط این است که قاتل‌، گاو شیرده‌شان است!
عقیقی