kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷

افتتاح یک کتابخانه جدید در منطقه‌ای محروم (اخبار ادبی و هنری)

کتابخانه مدرسه برکت مکتب‌الأمیر(ع) واقع در محله امامزاده یحیی تهران، دیروز با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و معاون فرهنگی و اجتماعی معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد.
 
 
 
در این مراسم، محمدحسن ده‌دست مدیر مدرسه مکتب‌الأمیر(ع) به بیان توضیحاتی درخصوص پیش‌دبستانی و دبستان مکتب‌الأمیر(ع) و کتابخانه این مدرسه پرداخت و گفت: محله امامزاده یحیی، یکی از ۲۰۲۰ محله محروم شناسایی‌شده در سطح کشور است؛ تحت عنوان گروه جهادی حضرت ابوطالب، پیشنهاد اجرای طرح ارتقای محله امامزاده یحیی را ارائه دادیم. بعد از اجاره ملک از آموزش و پرورش، سعی کردیم این‌جا را به پایگاهی اجتماعی و فرهنگی که خدماتش منحصر به مدرسه نیست، تبدیل کنیم. در واقع مدرسه به‌صورت خیریه اداره می‌شود و بهانه‌ای برای ارتقای محله است.
وی ادامه داد: در این مدرسه در کنار ارائه خدمات آموزشی، واحدهای پزشکی و درمانی، مشاوره، کارآفرینی و سرگرمی نیز فعال است و خدمات این واحدها به ساکنان محله ارائه می‌شود. مدرسه ما ۱۳۰ دانش‌آموز دارد اما در واقع ما در گام اول ۱۳۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده‌ایم و در گام بعد قصد داریم سایر خانواده‌های محله را نیز درگیر فعالیت‌‌های تربیتی و فرهنگی کنیم.