kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*وزیر ورزش و جوانان طی حکمی رضا شجیع را به عنوان سرپرست فدراسیون تازه تاسیس ورزش‌های دریایی و ساحلی منصوب کرد. این دومین فدراسیون تازه تاسیس در دوره حضور حمید سجادی است. پیش از این انجمن آمادگی جسمانی که زیر مجموعه فدراسیون ورزشهای همگانی بود به یک فدراسیون جدید تبدیل شده بود.
*حسین ثوری رئیس‌ فدراسیون بوکس چند روز قبل به همراه تیم ملی جوانان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۲ عازم اسپانیا شد. روز گذشته یکی از رسانه‌های ضد انقلاب با انتشار یک گفت‌وگو و فایلی صوتی مدعی عدم بازگشت حسین ثوری به ایران شد. حسین ثوری با اتمام حدودا سه دهه ریاست احمد ناطق نوری در فدراسیون بوکس، پنجم دی ۱۳۹۶ جانشین ناطق نوری شد و پس از اتمام دوره چهار ساله ریاستش، برای چهار سال دوم نیز رای اعتماد مجمع را به دست آورده بود.
*پیش از آغاز اردوی جام‌جهانی، کشتی‌گیران اعزامی به آمریکا برای دریافت ویزا راهی دوبی خواهند شد. جام‌جهانی 2022 کشتی آزاد طی روزهای 19 و 20 آذر ماه در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.درحالی‌که تعدادی از اعضای تیم اعزامی به آمریکا روز پنجشنبه راهی کشور امارات شدند، سایر نفرات نیز عصر امروز به دوبی خواهند رفت و با بازگشت آنها در روز دوشنبه، اردوی تیم ملی اعزامی به جام‌جهانی آغاز خواهد شد.باتوجه به اینکه روز جمعه فینال لیگ برتر در سالن هفت‌تیر برگزار شد و اغلب کشتی‌گیران درگیر این رقابت‌ها بودند، امیررضا معصومی و محمدصادق فیروزپور تنها کشتی‌گیرانی بودند که روز پنجشنبه به سفارت رفتند. بقیه کشتی‌گیران امروز راهی این کشور خواهند شد.