kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
ا نگلیس

افزایش سرقت مواد غذایی از فروشگاه‌ها


به علت افزایش سرقت مواد غذایی از فروشگاه‌ها در انگلیس حسگرهای امنیتی بر روی بسته‌های گوشت نیز نصب شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شبکه تلویزیونی یورونیوز از افزایش سرقت مواد غذایی در انگلیس خبر داد و اعلام کرد این در حالی است که این کشور برای رکود آماده می‌شود. همانند اقلام لوکس، حسگرهای امنیتی بر روی بسته‌های گوشت موجود در فروشگاه‌ها نصب شده است. طی هفته‌های اخیر سرقت مواد غذایی در انگلیس به شدت افزایش یافته که تورم عامل آن است. مالک یک فروشگاه در کاونتری بر این باور است انفعال پلیس دلیل این سرقت‌هاست.
گوشت و پنیر و بقیه اقلام بیش از همه در معرض خطر دزدی قرار دارند. این اتفاقی است که هر روز روی می‌دهد.
اما حتی تشدید نظارت‌ها هم کافی نیست. عامل اصلی افزایش این جرایم به‌اندازه‌ای بزرگ است که هر مالک فروشگاهی نمی‌تواند با آن مقابله کند. در فاصله‌ای نه چندان دور، گروهی از مردم در مقابل یک فروشگاه مواد غذایی صف ایستاده‌اند. قیمت اقلامی همانند شیر، پنیر و تخم مرغ طی یک سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
در بلکپول آشپزخانه خیریه به صورت خستگی ناپذیری در تلاش برای سیر کردن افراد در شب است که توان خرید مواد غذایی را ندارند. مالک این آشپزخانه به این نتیجه نگران‌کننده رسیده است که دیگر کار کردن برای زندگی کافی نیست.
مالک آشپزخانه گفت: افرادی که به این‌جا مراجعه می‌کنند چهار برابر شده‌اند. افرادی که به این‌جا می‌آیند کار هم می‌کنند، اما برای دریافت غذای بیشتر به این‌جا مراجعه می‌کنند. چه اتفاقی در این کشور در حال روی دادن است؟ ما حتی نمی‌توانیم از افراد دور و بر خود مراقبت کنیم.
تخمین زده می‌شود نیم میلیون کودک در انگلیس طی ماه‌های آتی به کمک‌های غذایی نیاز داشته باشند. با فرا رسیدن فصل زمستان، این فصل یکی از دشوارترین فصول برای بسیاری از افراد خواهد بود.