kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱

امداد خودروهای مجاز کدامند؟

 

رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور پایتخت ویژگی‌های امداد خودروهای مجاز را تشریح کرد.
به گزارش فارس، سرهنگ علی اصغر شریفی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» به موضوع امداد خودروها پرداخت و اظهار داشت: دو نوع یدک کش داریم و آن عبارت است از اینکه خود خودرو با چهار چرخ قابل حرکت بوده و با بکسل ثابت در حال کشیده شدن است که در این حالت حتما باید یک نفر که توانایی هدایت وسیله نقلیه را دارد باید پشت فرمان ماشین عقبی بنشیند.
شریفی افزود: یک زمان هم سیستم جلوبندی ماشین در حادثه‌ای مانند تصادف آسیب دیده است که باید قسمت جلوی ماشین بلند شود و نیازی به حضور راننده در خودرو برای هدایت وسیله نقلیه نیست.
وی بیان داشت: اتفاق خوبی که در راهنمایی ورانندگی تهران بزرگ افتاد و راهور تهران بزرگ احساس مسئولیت کرد و بانی این موضوع شد این بود که امداد خودروها را به ویژه در بزرگراه‌ها ساماندهی کرد.
رئیس‌مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امداد خودروهایی که در واقع مجاز هستند چند شاخصه دارند که اگر در محل برای تعمیر و یا یدک کشی حضور می‌یابند باید دارای دو شماره تلفن باشد یکی شماره مرکزی که از طریق اتحادیه ثبت شده و پلیس هم نظارت داشته و یک شماره شکایت و انتقادات.
شریفی ادامه داد: این وسیله یدک کش حتما باید ال‌ای دی بر روی سقف آن وجود داشته باشد و بغل نویسی آن کامل باشد که خوشبختانه با همکاری خوبی که بین پلیس و اتحادیه مربوطه اتفاق افتاده شاهد ساماندهی این خودرو‌ها هستیم که البته خودروهایی که بدون این علایم و مجوزها اقدام به یدک کشی می‌نمایند توسط همکاران بنده از حرکت آنها جلوگیری به عمل می‌آورند.