kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی ایذه و راهپیمایی پرشور در محکومیت جنایات اوباش داعشی در مشهد

پیکرهای هفت شهید سرافراز عملیات تروریستی چهارشنبه‌شب شهر ایذه در استان خوزستان پیش از ظهر جمعه با حضور گسترده و در میان استقبال وصف‌نشدنی گروه‌های مختلف مردم ولایت‌مدار، مسئولان محلی، استانی و کشوری تشییع شد.
پیکرهای این شهدای گرانقدر در میان حزن و ‌اندوه و استقبال وصف‌نشدنی مردم ایذه و شهرهای مختلف خوزستان و مقام‌های محلی و استانی از میدان ولایت تا «روضه الشهدا» ایذه تشییع شد.
آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده خوزستان در مجلس خبرگان بر پیکر شهدای مظلوم این حادثه کور تروریستی نماز اقامه کرد.
به گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان در آیین تشییع شهدای حادثه تروریستی ایذه در حالی که پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست داشتند، اقدام‌های کور تروریستی را محکوم کردند.
تشییع‌کنندگان پیکرهای شهدا در ادامه خواستار شناسایی و برخورد قاطع و شدید دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان و کشور با عوامل تروریستی، مخلان نظام و امنیت و آشوبگران شدند.
در آیین تشییع پیکرهای شهدای عملیات تروریستی ایذه محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور نیز حضور داشت.
معاون رئیس‌جمهور: 
سه عامل حادثه تروریستی ایذه 
دستگیر شدند
محسن رضایی در این مراسم خبر داد که سه عامل اصلی حادثه تروریستی ایذه، پنجشنبه در حال فرار به خارج از کشور در مرز ماکو (در آذربایجان غربی) دستگیر شدند و اکنون در حال بازگرداندن به خوزستان هستند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: دشمن با ایجاد ناامنی در رویای سوریه‌سازی است ولی این رویا با حضور مقتدرانه و آگاهانه این ملت بزرگ محقق نخواهد شد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور ناامنی را همزاد تحریم‌ها توصیف کرد و ادامه داد: دشمن که از تحریم‌های غیر‌قانونی و ظالمانه نتیجه‌ای نگرفته، به ایجاد ناامنی روی آورده است تا با راه ‌انداختن اخلال اقتصادی و تعطیلی بازار و کار و کسب مردم به اهداف نامشروع خود برسد.
رضایی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: ما شما را از منطقه بیرون می‌کنیم.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تحریم‌ها را شکست داده‌ایم و دشمن در رسیدن به اهداف خود شکست خورده است، افزود: ما روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر می‌کنیم و دولت در حال رفع مشکلات است.
وی در ادامه با تسلیت به خانواده‌های معظم شهدای تروریستی اخیر در شهرستان ایذه، گفت: این حادثه تروریستی حقیقتا یک رویداد تلخ بود و رهبری و دولت و همه آحاد ملت ایران با شما مردم غیور ایذه همدرد و در غم شما شریک هستند.
وی ادامه داد: تروریست‌ها در هر سوراخی که خزیده باشند آنان را شناسایی و به شدت مجازات خواهیم کرد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از مسئولان قضایی خواست افراد جنایتکار به ویژه عوامل تروریستی اخیر ایذه را در اسرع وقت در این شهرستان و در جلوی چشم مردم مجازات کنند.
رضایی به مردم داغدار ایذه اطمینان داد در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این حادثه تروریستی کوتاهی نخواهد شد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور به نقش برجسته مردم ایذه در دوران مبارزات مشروطیت و هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: مردم شریف و شهیدپرور ایذه از این حادثه غمبار قد خم نخواهند کرد.
رضایی اظهار داشت: در حادثه تروریستی ایذه سه نفر از حافظان امنیت مجروح
شدند.
صادق خلیلیان، استاندار خوزستان نیز در آیین تشییع شهدای عملیات تروریستی ایذه گفت که در حال شناسایی پشت پرده این حادثه کور تروریستی و شبکه‌هایی که عوامل تروریست را سازماندهی کردند، هستیم.
وی با بیان اینکه عوامل آشکار و پنهان این حادثه غمبار تروریستی در انتظار برخورد قاطع باشند، ادامه داد: عناصری در خارج کشور و پشت سر قضایای اخیر هستند که بزودی شناسایی و به مردم معرفی می‌شوند.
استاندار خوزستان از به دست آمدن سرنخ‌های خوبی از این حادثه خبر داد و با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدای عملیات تروریستی ایذه اطمینان خاطر داد که با عاملان و آمران این حادثه به شدت برخورد خواهد شد.
در حادثه کور تروریستی شامگاه چهارشنبه ایذه که دو موتور سوار تروریست‌ مردم و ماموران حافظ امنیت را در مرکز شهر به رگبار بستند، رخ داد، هفت نفر شهید و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.
چهار مرد، یک کودک ۹ ساله و یک زن جزو شهدای این حادثه تروریستی هستند.
نمازگزاران مشهدی در محکومیت شهادت دو بسیجی توسط اغتشاشگران راهپیمایی کردند
جمعی از نمازگزاران جمعه مشهدی بعد از اقامه نماز، با برپایی راهپیمایی گسترده و خودجوش شهادت دو نفر از بسیجیان این شهر را از سوی اغتشاشگران محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایان در صفوف به‌هم پیوسته در حالی که مسیر ورودی «باب‌الجواد» حرم تا خیابان «دیالمه» را می‌پیمودند، با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر منافق، مرگ بر آشوبگر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و نیروی انتظامی حمایتت می‌کنیم، نیروی انتظامی اقتدار اقتدار» خواستار برخورد مقتدرانه نیروهای نظامی و انتظامی با آشوبگران شدند.
در این راهپیمایی،‌ هادی مخملی، رئیس ‌اتاق اصناف مشهد بیانیه‌ای پیرامون محکومیت آشوبگران را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: جامعه بزرگ انقلابی و بصیر اصناف با برائت جستن از اتفاق‌های اخیر همواره متعهد و پایبند به آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر بوده و تحت زعامت و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از ارزش‌های ایرانی و اسلامی حمایت می‌کند.
بیانیه افزوده است: در همین راستا جامعه بزرگ اصناف ضمن محکوم کردن رخدادهای اخیر در مسیر آرمان‌های اسلامی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری همچنان فداکارانه در میدان هستند و راه پر افتخار انقلاب اسلامی را تنها راه سعادت و عزت ملت ایران دانسته و بر عهد خود با امام راحل (قدس سره) و رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) پایبندند.
عصر پنجشنبه در محدوده چهارراه «شیخ حر عاملی» مشهد تعدادی از اراذل و عوامل آشوبگر با تهدید و ارعاب قصد تعطیلی مغازه کسبه این محل را داشتند که پس از حضور نیروی انتظامی و عوامل حافظ امنیت، اغتشاشگران متفرق شدند اما تعدادی از این عناصر با چاقو به پنج بسیجی که دورتر از محل درگیری عوامل انتظامی ایستاده بودند، به صورت ناگهانی حمله کرده و دو نفر را شهید و سه نفر از آنان را زخمی کردند.
پیکر شهدای حافظ امنیت امروز 
در مشهد تشییع می‌شوند
حجت‌الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: پیکرهای مطهر دو شهید بسیجی حافظ امنیت و یک شهید گرانقدر مرزبانی روز شنبه در مشهد تشییع و خاک‌سپاری می‌شوند.