kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
گزارش خبری تحلیلی کیهان

اقتدار را قربانی انفعال نکنید امنیت مردم بازیچه نیست

با وجود فراخوان گسترده برای اعتصاب سراسری دیروز اما بازارهای پایتخت و دیگر شهرهای کشور به روال هر روزه خود به کسب‌وکار مشغول بودند تنها با این تفاوت که دیروز عده‌ای از اغتشاشگران اجاره‌ای با مراجعه به مغازه‌ها و تهدید آنها به آتش زدن تلاش می‌کردند اعتصاب زورکی را به اجرا درآوردند که در آن هم ناکام ماندند.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
صبر و متانت نیروهای حافظ امنیت در هفته‌های گذشته اوج  وحشی‌گری اغتشاشگران و داعشی های داخلی را به نمایش گذاشت و گویا این صبر و متانت اغتشاشگران داعشی‌مسلک را در چاه وهم و گمان افکنده و لذا آنها را شرورتر از پیش ساخته و در واپسین لحظات تنظیم این گزارش انتشار خبر تلخ تیراندازی اغتشاشگران در ایذه منتشر شد که تا لحظه مرقوم کردن این سطور تعداد شهدای آن 5 نفر اعلام شده و این اتفاق نیز خود سندی دیگر بر پایان دادن به مماشات با اغتشاشگران است. 
با این همه اما در شبکه‌های وابسته به روباه پیر (انگلیس)، شیطان بزرگ (آمریکا)، مرتجعان تکفیری (آل‌سعود) و فاشیست‌های اشغالگر (صهیونیست‌ها) و نیز در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌ها و گروه‌های دنباله‌روی آنها هیچ اشاره و مطلبی در مورد این وحشی‌گری‌ها و خشونت‌های شرم‌آور دیده نمی‌شود که این به خوبی گویای این است که دغدغه این جماعت ملون به هیچ روی پرهیز از خشونت نیست بلکه عکس این حتی آنها خشونت علیه نیروهای حافظ امنیت کشور را بسیار می‌پسندند. 
در میان خبرهای تاسف‌آور این روزها اما خبری مضحک از نوع عملکرد اغتشاشگران اوج فضاحت این جماعت و دست‌وپا زدن‌شان را نشان می‌داد. این عده که در توهمات خود که ماحصل القائات کژاندیشانی نظیر «امانوئل ماکرون» است می‌خواهند انقلابی سترگ را با وهم انقلابی تزریقی از سوی بیگانگان فرو ریزند به این فراصت افتادند که اعتصابی را تدارک ببینند. 
ماجرا وقتی مضحک‌تر شد که این عده وقتی دیدند بازار و کاسبان شریف آن وقعی به خواسته آنها نمی‌گذارند با قلدری و وحشی‌گری به راه افتادند تا با تهدید مغازه‌دارها به آتش زدن کار و کاسبی آنها در صورتی که مغازه‌هایشان را نبندند مثلا به شهر چهره اعتصاب دهند. غافل از اینکه حتی اگر بر اثر تهدید آنها (به فرض محال) همه مغازه‌دارها هم تعطیل کنند این اسمش دیگر اعتصاب نیست. 
دیروز به‌رغم حرکت مضحک برهم‌زنندگان آرامش جامعه اما بازار تهران در تکاپو و تلاش هر روزه خود برای کسب روزی حلال بود. خبرگزاری‌های مهر و تسنیم هر کدام با گزارش‌هایی که با عکس و فیلم از مناطق مختلف بازار تهران همراه بود تکاپو و فعالیت بازار تهران را به رخ بدخواهان کشیدند.
عدم اعتنای مردم به فراخوان اعتصاب چنان باعث عصبانیت ضدانقلاب و خاصه گروهک‌های تجزیه‌طلب شد که انتقام آن را در شهر ایذه و با تیراندازی به سمت هم پلیس و هم مردم عادی گرفتند. این حادثه تلخ خود گویای شکست پروژه اعتصاب جماعت ضدایران است.  
وضعیت پایتخت در دومین روز فراخوان
برای اعتصاب
دیروز چهارشنبه ۲۵ آبان در دومین روز از فراخوان برای اعتصاب سراسری، اکثر کسبه در مرکز در تهران از جمله در خیابان‌های جمهوری، بهارستان و فردوسی به روال روزهای معمول مغازه‌های خود را باز کرده و آماده فعالیت روزانه بودند.
در محدوده خیابان‌های مرکزی تهران امروز علاوه‌بر ادارات و مراکز دولتی، مراکز تجاری نیز باز بودند و در امنیت حاصل از حضور نیروهای حافظ امنیت به فعالیت می‌پرداختند.
با وجود باز بودن مغازها و بازارهای نواحی مرکزی تهران، به نظر می‌رسید خیابان انقلاب امروز نیمه‌تعطیل است و به جز تعدادی معدود از مغازهای‌های کتاب‌فروشی و تهیه غذا، اکثر مغازه‌ها در این محدوده تعطیل بودند. محدوده سردر دانشگاه تهران و پیاده‌روهای خیابان انقلاب نیز امروز یکی از خلوت‌‌ترین روزهای خود را تجربه کرد.
حضور نیروهای پلیس امنیت در خیابان انقلاب محدوده بین میدان انقلاب و چهارراه ولی‌عصر در حد معمول هفته‌­های اخیر بود که در جاهای تعیین‌شده برای این نیروها مستقر بودند.
گزارش‌­های تصویری خبرگزاری‌­ها از بازار
در این‌باره خبرنگار خبرگزاری مهر که برای تهیه گزارش میدانی به بازار تهران رفته بود در شرح وضعیت بازار می‌گوید: «نکته قابل تأمل این است که خلاف ادعاهای رسانه‌های معاند، اغلب مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در سطح شهر فعال هستند و تردد شهروندان به‌نحو عادی در معابر و راسته‌های تجاری در حال انجام است. در محدوده مرکز شهر، همچون خیابان ناصرخسرو، خیابان خیام، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان فردوسی، خیابان ملت، خیابان لاله‌زار و معابر منتهی به بازار نیز تردد عادی شهروندان و فعالیت طبیعی کسبه در حال انجام است؛ اما با این تفاوت که در محدوده بازار بزرگ تهران کرکره برخی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نیمه‌باز است.»
در ادامه این گزارش آمده: «یکی از کسبه در مورد علت نیمه‌باز بودن کرکره مغازه خود در خیابان خیام به خبرنگار مهر گفت: روز گذشته چند نفر آمدند اینجا و کلی تهدید کردند که اگر این چند روز کار کنی، مغازه‌ات را شبانه آتش می‌زنیم و دستت به هیچ جا بند نخواهد بود.»
این دیگر اسمش اعتصاب نیست!
خب چه انتظاری می‌توان داشت؟! وقتی اربابان غربی این جماعت معنای «انقلاب» را نمی‌دانند و لوازم تحقق آن را نمی‌شناسند و مانند ماکرون خیال می‌کنند که انقلاب کردن در یک جامعه هم مانند سفارش دادن یک پیتزا است و همین که او (یعنی رئیس‌جمهور فرانسه) اراده کند با یک سفارش او انقلاب محقق خواهد شد دیگر از این پادوهای بیگانه چه انتظاری می‌توان داشت که اعتصاب و معیارهای آن را بشناسند و اینکه بدانند آنچه با تهدید به برخورد داعشی حاصل می‌شود نامش «جلوگیری از کسب‌وکار» مردم است و نه اعتصاب.
اما وحشی‌گری‌های این جماعت همچنان ادامه دارد و طی 2روز اخیر ۱۰ نفر دیگر از مدافعان امنیت (3 نفر در سه­‌شنبه و ۷ نفر در چهارشنبه) توسط اغتشاشگران به شهادت رسیدند. در هیچ کجای جهان نمی‌توان اغتشاش و آشوبی را سراغ گرفت که در آن این تعداد از نیروهای پلیس و نیروهای حافظ امنیت به دست اغتشاشگران به شهادت رسیده باشند. 
این بی‌شک گویای صبر و متانت نیروهای حافظ امنیت است وگرنه نیروهای مجهز ضدشورش اگر می‌خواستند به اندکی از خشونت‌های اغتشاشگران پاسخی درخور دهند قطعا برای آنها بسیار راحت بود اما این نیروها با ازخودگذشتگی و مظلومیت این شهادت‌ها را به جان خریدند تا اگر برای عده‌ای هنوز شک و تردیدی در ماهیت و پشت‌پرده این قبیل اغتشاش‌ها هست برطرف شود. 
مماشات اغتشاشگران را شرورتر کرده
در طی 2 هفته اخیر که آتش اغتشاش‌ها رو به سردی گراییده دجال‌های رسانه‌ای از بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا تا سعودی اینترنشنال و سایت رادیو فردا هرآنچه از شگردهای رسانه‌ای و دروغ‌های گوناگون را پای کار آوردند تا با حجم سنگین کار رسانه‌ای مردم را به خیابان بیاورند و وقتی از آوردن مردم به خیابان ناامید شدند درصدد برآمدند تا مردم را مجبور کنند تا خیابان را ترک کرده و به خانه‌هایشان بروند! آن هم با تکنیک اعتصاب زوری و با تهدید به آتش زدن مغازه... یعنی وقتی نتوانستند مردم را به خیابان بیاورند معیشت آنها را هدف گرفتند. 
با این وصف به نظر می‌رسد بیشترین نتیجه مماشات با اقلیت آشوبگر و اراذل اجاره‌ای شرورتر شدن آنها و شهید شدن تعداد بیشتری از حافظان امنیت جامعه است. اقتدار نیروهای حافظ امنیت احساس امنیت را در پی خواهد آورد. مطالبه مردم نیز برخورد قاطع با اوباش و آشوبگران است چرا که در روزهای اخیر گستره اقدامات این جماعت به‌صورت مستقیم معیشت مردم را نشانه گرفته است.
اغتشاشگران به در بسته خوردند!
در رابطه با فعالیت‌های اغتشاشگران در بازار تهران در روز گذشته رئیس اتاق اصناف تهران گفت: «تلاش عده‌ای اغتشاشگر برای برهم‌زدن نظم بازار به در بسته خورد.»
رئیس اتاق اصناف تهران افزود: «بازار تهران ۱۱۲ هکتار مساحت، ۶۰ هزار واحد صنفی و ۱.۵ تا ۲ میلیون نفر مراجعه‌کننده روزانه دارد که نظم و نظام آن طی دهه‌ها ایجاد شده است، چند نفر محدود به‌دنبال آن بودند که این نظم را به‌ هم بریزند که به در بسته خوردند.»
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن نیز در این‌باره گفت: «برخی افراد به‌صورت سازمان‌یافته امروز وارد بازار آهن شدند و به زور و تهدید از کسبه می‌خواستند که مغازه‌هایشان را تعطیل کنند.»