kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
به اهتمام دولت سیزدهم

طرح کلان احیای کتاب‌فروشی‌ها به‌زودی ابلاغ می‌شود(اخبار ادبی و هنری)

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با جمعی از ناشران دیدار کرد.
 
 
 
 
محمدمهدی اسماعیلی در این نشست گفت: اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اندک است، اما در مجموع دولت، ازجمله شرکت‌های دولتی و مجموعه‌های معظمی که دولت سهام‌دار عمده آنهاست، فعالیت‌های فرهنگی و حمایت اتفاق می‌افتند، اما بدون ضابطه روشن؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال ضابطه‌مند کردن این فعالیت‌هاست. دنبال متمرکز شدن همه فعالیت‌های فرهنگی دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستیم، اما می‌خواهیم یک سیاست‌گذاری واحد اتفاق بیفتد؛ به‌عبارت دیگر صدای ناموزون از این دستگاه‌ها به گوش نرسد بلکه شنونده یک آهنگ باشیم. دنبال اصلاح رویه‌ای هستیم که سال‌های گذشته منتقد آن بودیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به همه مشکلات ناشران واقفیم. مسئله کاغذ دغدغه عمومی است و از روز نخست اعلام شد که دنبال خودکفایی در تولید کاغذ هستیم. کاغذ در حوزه فرهنگ، نقش گندم در حوزه اقتصاد و معیشت را دارد.
اسماعیلی با تاکید براینکه جایگاه فرهنگ در دولت ارتقاء پیدا کرده است، بیان کرد: این جایگاه بیشتر متأثر از شخصیت فرهنگی رئیس‌جمهوری اسلامی است. با افتخار می‌گویم، وظیفه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تدارکاتچی برای حل مشکلات حوزه نشر است.
اسماعیلی با اشاره به برنامه‌های کلان دولت برای احیای کتاب‌فروشی‌ها بیان کرد: به‌زودی برنامه کلان دولت برای احیای کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور، ابلاغ خواهد شد. از همه ظرفیت‌های بلااستفاده و قابل بهره‌برداری در حوزه کتاب، استفاده خواهیم کرد و با قوت ادامه خواهیم داد. منع و مانعی برای پیشرفت برنامه‌ها وجود ندارد.