kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*پایان پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ با صعود ۱۷ تیم به جام جهانی همراه بود.تا کنون صعود تیم‌های زیر به جام جهانی 2023 به‌میزبانی ژاپن، فیلیپین و‌اندونزی قطعی شده است:*قاره آمریکا: کانادا*قاره آفریقا: ساحل عاج*قاره آسیا: لبنان، نیوزیلند، فیلیپین، استرالیا، چین، ژاپن*قاره اروپا: لتونی، یونان، آلمان، فنلاند، اسلوونی، فرانسه، لیتوانی، اسپانیا، ایتالیا.جام جهانی بسکتبال با حضور 32 تیم شهریور 1402 برگزار خواهد شد.پنجره ششم و پایانی انتخابی جام جهانی از اول تا نهم اسفند انجام می‌شود و تیم ملی ایران 2 دیدار مهم با ژاپن (4 اسفند) و چین (7 اسفند) پیشِ‌رو دارد.
*تنها دو نفر برای انتخابات ریاست فدراسیون قایقرانی کاندیدا شده‌اند. ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون قایقرانی به پایان رسید و تنها دو نفر کاندیدای انتخابات شدند. علیرضا سهرابیان رئیس‌فدراسیون قایقرانی به همراه علی اصغر محمودی که در تربیت بدنی نیروی دریایی سپاه فعالیت می‌کند، در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.سهرابیان هفتم اسفند ۹۷ به عنوان رئیس‌فدراسیون انتخاب شد و چهار ماه دیگر دوره چهارساله ریاست او به پایان می‌رسد. با توجه به اینکه به غیر از سهرابیان، گزینه شاخص دیگر وارد انتخابات نشده است. او کار راحتی برای ریاست دوباره فدراسیون دارد.
*تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که در جام جهانی الجزایر شرکت کرده بود با کسب عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. فدراسیون شمشیربازی با لحاظ کردن عملکرد و نتیجه شمشیربازان ایران در هر دو بخش انفرادی و تیمی رقابت‌های الجزایر، اعزام سه سابریست برای جام جهانی فرانسه را مصوب کرده است. علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری نفراتی هستند که با هزینه فدراسیون و در قالب ترکیب اصلی تیم ملی شمشیربازی در جام جهانی فرانسه شرکت می‌کنند. نفر چهارم با هزینه شخصی مجاز به حضور در این رقابت‌ها خواهد بود. قرار است پیش از آغاز جام جهانی فرانسه، ملی‌پوشان شمشیربازی ایران در کمپ تمرینی فرانسه حاضر شوند. بر این اساس آنها طی روزهای ۱۲ تا ۲۰ آذرماه در فرانسه خواهند بود تا هم پیگیر تمرینات شان باشند و هم در مسابقات شرکت کنند. نتیجه رقابت‌های جام جهانی فرانسه همچون فرانسه روی رنکینگ نفرات اعزامی تاثیر مستقیم دارد.
*فدراسیون جهانی شطرنج پس از نزدیک به ۳ ماه از برگزاری انتخابات رئیس‌فدراسیون جهانی شطرنج لیست اعضای کمیسیون‌های این فدراسیون را اعلام کرد که کرسی‌های کسب شده توسط ایرانیان در فدراسیون جهانی شطرنج به شرح ذیل اعلام شد:*شادی پریدر(دبیر کمیسیون زنان)*مهرداد پهلوانزاده(عضو ارشد کمیسیون فنی)*عرفان‌هاشمی(عضو کمیسیون داوران)*خاطره عزیزی و مجتبی دانشفر(عضو کمیسیون اجتماعی).
*با اعلام سازمان تیم‌های ملی تکواندو، پیش ثبت‌نام ملی‌پوشان ایران برای حضور در رقابت‌های گرندپری ریاض انجام شد. مسابقات فینال گرندپری تکواندو به تاریخ ۱۸ و ۱۹ آذر ماه سال جاری در کشور عربستان و به میزبانی شهر ریاض برگزار خواهد شد.متقاضیان باید تا تاریخ۲۷ آبان ماه ثبت‌نام خود را نهایی کنند. مهدی حاجی موسائی (وزن ۵۸- کیلوگرم)، میرهاشم حسینی (وزن ۸۰- کیلوگرم)، سجاد مردانی (وزن ۸۷+ کیلوگرم)، مبینا نعمت زاده (وزن ۴۹- کیلوگرم) و ناهید کیانی (وزن ۵۷- کیلوگرم) با سرمربیگری بیژن مقانلو در گروه آقایان و مینو مداح در گروه بانوان و مربیگری مسعود حجی زواره در گروه آقایان برای این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند.‌هادی ساعی سرپرست و مهروز ساعی مدیر تیم خواهند بود.