kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۴۷
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
زاکانی:

بالغ بر ۵۰۰ میلیارد در اغتشاشات به اموال عمومی شهر تهران آسیب وارد شده است

 
 
 
 
شهردار تهران میزان خسارت‌های وارد شده به اموال عمومی شهر تهران در جریان اغتشاشات اخیر را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ۹ دستگاه با یکدیگر تفاهم کردند که همه ساختمان‌های بالای 6 طبقه در تهران را بررسی کنیم و برای هر ساختمان شناسنامه و دفترچه‌ای تشکیل و به سه دسته طبقه‌بندی شوند؛ یک دسته ساختمان‌هایی که ایمنی دارند، دسته دیگر ساختمان‌هایی که برای ایمنی نیاز به باز‌سازی دارند و یک دسته هم ساختمان‌هایی که نیاز به نو‌سازی دارند.
زاکانی با بیان اینکه باید برای هر کدام از این سازه‌ها برنامه خاصی داشت، افزود: از آنجا که این کار انجام نشده، هر ادعایی که مطرح می‌شود صرفاً ناظر بر فعالیت‌های مربوط به حوزه آتش‌نشانی است؛ نه همه بخش‌های مرتبط. وی تاکید کرد: در حوزه ایمنی ساخت‌وساز دستگاه‌های مختلفی از جمله سازمان نظام مهندسی و دیگر نظامات دخیل هستند و ما تلاش می‌کنیم با همکاری بین دستگاه‌ها جمع‌بندی خوبی بشود که موجب گره‌گشایی باشد.
شهردار تهران در پاسخ به اینکه در حوادث اخیر چقدر به اموال عمومی آسیب وارد شده، اعلام کرد: این رقم بالغ بر ۵۰۰ میلیارد است.
زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره قیمت دقیق سطل زباله که رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای آن اعلام شده بود، گفت: سطل‌های زباله نه ۵ میلیون تومان قیمت دارد، نه ۲۰ میلیون؛ نجات در راستگویی است، سطل‌های زباله ۷ میلیون قیمت دارند و دقیقش همین رقم است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره کسری بودجه شهرداری، اظهارداشت: ما کسری بودجه نداریم. سال گذشته به لطف الهی ۹۹ درصد بودجه ما محقق شد و این در سال‌های قبل از آن بی‌نظیر بود. امسال هم کسری بودجه نداریم و نهایت رعایت را برای مردم عزیز انجام می‌دهیم که خود این امر برای ما گشایش ایجاد می‌کند.
شهردار تهران همچنین اعلام کرد: روز سه‌شنبه ۱۵۰ هزار واحد برای ساخت و ساز در تهران تفاهم شد. الان در مجموع بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد تفاهم کرده‌ایم که عمده‌اش بافت فرسوده و زمین‌های ذخیره شهری است.