kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

هشدار هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در برخی استان‌ها

 
 
 
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و احتمال وقوع مخاطراتی همچون سیل و بسته شدن مسیر برخی روستاها خبر داد.
در پی هشدار هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به کشور، صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره شدت این بارش‌ها گفت: سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد کشور شده است، امروز پنجشنبه گسترش می‌یابد و جنوب استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان اصفهان و استان‌های همدان، مرکزی، تهران، البرز و قزوین شاهد بارندگی خواهند بود.
ضیاییان افزود: نکته مهم این است که طی روز پنجشنبه در چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و همچنین در منتهی‌الیه غربی استان اصفهان بارندگی‌ شدید و سنگین پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. وی درباره بارندگی در ارتفاعات بیان داشت: این بارش‌ها در ارتفاعات استان‌های نام برده و حتی شهرهای سردسیر به‌صورت برف و حجم آن در ارتفاعات بیش از ۸۰ سانتیمتر خواهد بود.
رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان احتمال وقوع سیل پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان درباره وضعیت بارش‌ها طی روز جمعه گفت: این بارش‌ها طی روز جمعه در جنوب غرب کشور کاهش می‌یابد ولی همچنان استان‌هایی همچون فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان شاهد بارش باران خواهند بود همچنین بارش‌های پراکنده در یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی رخ خواهد داد و تنها استان خراسان رضوی بارش شدیدی تجربه خواهد کرد.