kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۶۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 

درخواست اینفانتینو
برای آتش‌بس یک ماهه در جهان!
رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال با اشاره به جنگ‌های کنونی در جهان، پیشنهاد کرد در طول یک ماه برگزاری جام‌جهانی اسلحه‌ها را زمین گذاشته و عداوتی وجود نداشته باشد.
جیانی اینفانتینو رئیس‌فیفا پیشنهاد آتش بس یک ماهه در طول برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی قطر را ارائه داد. اینفانتینو در اجلاس G۲۰- نشست مهم‌ترین کشورهای صنعتی و نوظهور- در بالی پیشنهاد داد که از شروع جام جهانی در روز یک‌شنبه هفته آینده تا فینال این رقابت‌ها تفنگ‌ها زمین گذاشته شود.
رئیس‌فدراسیون جهانی فوتبال گفت: ما ساده‌لوح نیستیم و فکر می‌کنیم که فوتبال می‌تواند مشکلات دنیا را حل کند. با این حال، جام جهانی می‌تواند بهانه‌ای برای یک حرکت مثبت در دنیا باشد.
وی خطاب به شرکت کنندگان دراجلاس G۲۰ گفت: شما رهبران جهان هستید و این فرصت را دارید که تاریخ را تغییر دهید. خواهش من از همه شما این است که برای جام جهانی آتش بس موقت یک ماهه در نظر گرفته شود.
اینفانتینو در ضیافت ناهاری که توسط کشورهای گروه ۲۰ به میزبانی‌اندونزی برگزار شد نیز شرکت کرد. رئیس‌فیفا همچنین یادآور شد که روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بود و اوکراین برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ نامزد شده است. او گفت: فوتبال جهان را متحد می‌کند. به طور کلی، جام جهانی را پنج میلیارد بیننده از طریق تلویزیون دنبال خواهند کرد.
توماس باخ رئیس‌کمیته بین‌المللی المپیک نیز در اجلاس G۲۰ در جزیره بالی حضور داشت. او هم خواستار یافتن راه‌هایی برای برقراری صلح شد.
در تاریخ بازی‌های المپیک نیز سنت «آتش بس المپیک» از دوران باستان یونان وجود دارد. این بدان معناست که هیچ جنگی نباید در طول بازی‌های المپیک انجام شود. با این حال «آتش بس المپیک» بارها نقض شده است.
اعلام جایزه تیم‌های حاضر در جام جهانی
جایزه فیفا برای قهرمان جام جهانی ۴۲ میلیون دلار خواهد بود.
طبق اعلام فیفا تیم دوم نیز ۳۰ میلیون دلار جایزه خواهد گرفت. تیم‌های سوم و چهارم نیز به ترتیب ۲۷ و ۲۵ میلیون دریافت خواهند کرد. همچنین تیم‌های پنجم تا هشتم ۱۷ میلیون و تیم‌های نهم تا شانزدهم ۱۳ میلیون دلار دریافت خواهند کرد. به تیم‌های ۱۷ تا ۳۲ نیز مبلغ ۹ میلیون دلار پرداخت خواهد شد. فیفا همچنین اعلام کرد که قرار است به ازای هر روز حضور بازیکنان در جام جهانی ۱۰ هزار دلار به تیم‌های باشگاهی آنها پرداخت شود. این رقم تا پایان مرحله گروهی ۱۸۰ هزار دلار می‌شود و با راهیابی تیم‌ها به مرحله حذفی این رقم نیز بیشتر می‌شود.
بایرن مونیخ و لیگ انگلیس
رکورددار در جام‌جهانی!
بیشتر بازیکنان حاضر در جام جهانی در لیگ برتر و دسته اول انگلیس بازی می‌کنند. همچنین بایرن مونیخ تیمی است که بیشترین نفر را در جام جهانی دارد.
فهرست تیم‌ها برای حضور در جام جهانی مشخص شد و بر این اساس بیشترین بازیکنان حاضر در جام جهانی در لیگ انگلیس شامل لیگ برتر و دسته اول حضور دارند. طوری که بیش از ۱۹ درصد بازیکنان جام در این کشور بازی می‌کنند.
بیشترین حضور بازیکنان (لیگ برتر و دسته اول):۱- لیگ انگلیس- ۱۶۳ بازیکن،۲- لیگ اسپانیا- ۸۶ بازیکن،۳- لیگ آلمان- ۸۱ بازیکن،۴- لیگ ایتالیا- ۷۰ بازیکن و۵- لیگ فرانسه- ۵۸ بازیکن
همچنین بایرن مونیخ پرافتخارترین تیم آلمان با داشتن ۱۷ بازیکن در این جام، بیشترین تعداد بازیکن را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد.
بیشترین حضور بازیکنان از یک تیم باشگاهی:۱- بایرن مونیخ ۱۷ بازیکن،۲- منچسترسیتی و بارسلونا ۱۶ بازیکن،۳- السد ۱۵ بازیکن،
۴- منچستریونایتد ۱۴ بازیکن و ۵- رئال مادرید ۱۳ بازیکن.
اقدام خیرخواهانه مدافع آلمان
با کمک به کودکان سیرالئون
آنتونی رودیگر پاداش جام جهانی خود را برای کمک به کودکان در سیرالئون اختصاص خواهد داد.
آنتونی رودیگر اعلام کرد پاداش جام جهانی خود را به درمان بیماری ۱۱ کودک در سیرالئون اختصاص می‌دهد. مدافع ۲۹ ساله رئال مادرید، با همکاری سازمان امدادی «BigShoe» هزینه درمان کودکان بیمار شهر لونسار را که عمدتا از پای پرانتزی مادرزادی رنج می‌برند تامین خواهد کرد.
رودیگر در یک بیانیه گفت: در آلمان فرصت‌هایی به دست آوردم که بسیاری از مردم سیرالئون، کشور مادری‌ام از آن محروم هستند. کمک به این افراد برای من یک افتخار است. دیدن شرایطی که کودکان در سیرالئون تحت آن رشد می‌کنند دردناک است. فدراسیون فوتبال آلمان اعلام کرد که هر بازیکن آلمانی در صورت قهرمانی تیم در جام جهانی، ۴۰۰ هزار یورو پاداش دریافت می‌کند. همچنین به ازای هر برد در جام جهانی نیز پاداشی به بازیکنان داده خواهد شد. سال آینده، رودیگر می‌خواهد به طور رسمی «بنیاد آنتونیو رودیگر برای سیرالئون» را در کشور مادری‌اش راه‌اندازی کند.
اضافه شدن یک مربی هندی یوگا
به کادر فنی بلژیک
یک مربی هندی یوگا به کادرفنی تیم ملی فوتبال بلژیک اضافه شد.
وینی منون مربی هندی یوگا تیم بلژیک را در مسابقات جهانی قطر همراهی خواهد کرد. این مربی ۴۸ ساله قبلا با برخی از بازیکنان بلژیکی چلسی از جمله ادن‌هازارد، تیبو کورتوا، روملو لوکاکو و میچی باتشوایی کار کرده است.