kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به کیهان تأکید کرد

غفلت‌زدایی از «هویت‌‌سازی مدرسه» به زبان سینما در جشنواره رشد(اخبار ادبی و هنری)

 
 
 
پنجاه‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد با شعار «مدرسه هویت‌ساز» برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر و تیزر پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رشد، روز گذشته با حضور مادر شهید حمید میانلو مطلق، دکتر پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان و برخی مدیران وزارت آموزش و پرورش در مدرسه ماندگار البرز برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی لطیفی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این نشست گفت: در پنجاه‌ودومین دوره جشنواره رشد، سه نشان ویژه معلم، نشان ایثار و شهادت به نام شهید علی لندی و نشان «مدرسه به مثابه مبدا پیشرفت و الهام‌بخش جهان اسلام»، اهدا خواهد شد.
وی از افزوده شدن دو بخش جدید فیلمنامه و وب‌سری به پنجاه‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد خبر داد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره دسترس‌پذیری محتوا و اشتراک آثار جشنواره رشد در این دوره نیز یادآور شد: در همه دوره‌ها، فیلم‌ها در جشنواره و در مدارس اکران می‌شد، در این دوره بعد از هفته جشنواره، اکران‌های استانی در مدارس و اکران فیلم‌های برگزیده روی شبکه شاد صورت خواهد گرفت.
وی افزود: یکی از اهداف جشنواره تأمین محتوای رسانه‌ای برای خدمت به برنامه درسی آموزش و پرورش است که در این دوره این هدف به‌صورت ویژه دنبال می‌شود.
صادق یزدانی، دبیر پنجاه و دومین دوره جشنواره فیلم رشد نیز در این نشست با تأکید بر این که جشنواره فیلم رشد پرسابقه‌‌ترین جشنواره فیلم ایران است، عنوان کرد: نکته‌ای که از قدمت جشنواره رشد مهم‌تر است، مخاطبان پرشمار آن است، طوری که این جشنواره را می‌توان پرمخاطب‌‌ترین جشنواره کشور به‌شمار آورد، زیرا معلمان و دانش‌آموزان، مخاطبان این جشنواره هستند.
وی با بیان این که هدف جشنواره رشد یافتن فیلم‌ها و آثار آموزشی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: این دوره در سه بخش بین‌الملل، دانش‌آموزان فیلمساز و معلمان و دانشجومعلمان فیلمساز برگزار می‌شود.
یزدانی ادامه داد: سه جایزه از سه نهاد شامل ستاد اقامه نماز (جایزه ویژه نماز، مسجد و مدرسه)، جبهه فعالان مردمی جمعیت و وزارت کار (جایزه فرهنگ کار) در این دوره به فیلم‌های منتخب این نهادها اعطا خواهد شد.
دبیر جشنواره رشد به تمدید 10 روزه مهلت ارسال آثار به خاطر استقبال فیلمسازان از این جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال مجموعا سه‌هزار و 460 فیلم به دبیرخانه ارسال شد که شامل دوهزار و 732 فیلم از بیش از 100 کشور جهان است.
لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در در پاسخ به خبرنگار کیهان درباره چگونگی عملیاتی شدن شعار این دوره از جشنواره فیلم رشد (مدرسه هویت‌ساز) گفت: ما در این دوره از جشنواره در پی برجسته کردن این مسئله خصوصا برای جامعه هنرمندان و مخاطبان هستیم که مدرسه کماکان محلی است که تأثیر زیادی بر هویت‌‌سازی دارد تا موجب گردد از غفلت در این زمینه رها شویم. 
گفتنی است، پنجاه‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌ رشد از هفتم تا سیزدهم آذرماه در سینما فلسطین برگزار خواهد شد.