kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی در روز کتاب(اخبار ادبی و هنری)

روز 24 آبان به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه‌های عمومی کشور رایگان خواهد بود.
 
 
 
محمدرضا هراتی، دبیر هفته کتاب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در نشستی خبری به برنامه‌های این نهاد در هفته کتاب پرداخت و از جمله گفت: طرح بخشودگی جرائم دیرکرد و اجرای پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» در ایام هفته کتاب برگزار می‌شود؛ در سال گذشته نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب طی اجرای این طرح به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است. همچنین افتتاح کتابخانه‌های عمومی نیز در سطح کشور در طول هفته کتاب انجام می‌شود که بر این اساس ۳۳ مورد افتتاح، بازگشایی و جابه‌جایی خواهیم داشت که از این تعداد ۱۷ مورد به افتتاح کتابخانه اختصاص دارد.
وی یادآور شد: روز سه‎‌شنبه ۲۴ آبان‌ماه نیز مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را خواهیم داشت که طی آن از برگزیدگان حوزه کتابخانه‌های عمومی تقدیر خواهد شد. همچنین عضویت در کتابخانه‌های عمومی در این روز رایگان است.
هراتی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مجموع برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی‌شده در کشور طی ایام هفته کتاب گفت: در مجموع بیش از ۱۷۰۰۰ برنامه فرهنگی در کشور در ۳ سطح استان، شهرستان و کتابخانه در ایام هفته کتاب برگزار می‌شود که از این تعداد ۳ هزار و ۲۲۷ مورد به نشست کتاب‌خوان، یک هزار و ۵۶۹ مورد به مسابقات فرهنگی، ۳۸۹ جلسه نقد و رونمایی کتاب، ۳۲۵۷ جلسه و نشست فرهنگی، ۶۰۷ مورد جلسه مشاوره، ۵۱۶ کارگاه آموزشی، ۳۸۴ محفل ادبی و ۷ هزار و ۴۲ مورد سایر برنامه‌ها مانند غبارروبی مزار شهدا، دیدار با مقامات استان، دیدار با افراد تاثیرگذار در استان‌ها اختصاص خواهد داشت.