kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴

آخرین اخبار جام جهانی فوتبال 2022 – قطر

 
 
حضور 7 هزار هوادار رقبای ایران در قطر 
در حدود 10 هزار تماشاگر فرانسوی در حال برنامه‌ریزی برای سفر به قطر و تماشای دیدارهای جام جهانی 2022 در این کشور هستند، این در حالی است که بسیاری از چهره‌های مطرح عمومی فرانسه خواهان تحریم جام جهانی 2022 به‌دلیل مسائل حقوق بشری شدند، به همین دلیل در بسیاری از شهرهای فرانسه این دیدارها نمایش تلویزیونی در سطح شهر نخواهند داشت.بر اساس این گزارش، 4 هزار هوادار انگلیسی و 3 هزار نیز از ولز تصمیم دارند برای تماشای دیدارهای جام جهانی 2022 به قطر بروند. انگلیس، ولز و آمریکا سه حریف ایران در گروه B جام جهانی 2022 هستند.
مانه جام جهانی را از دست داد 
در فاصله 11 روز مانده به جام جهانی،‌ستاره بزرگ فوتبال مصدوم شد. در چارچوب رقابت‌های فوتبال آلمان، بایرن مونیخ به مصاف وردربرمن رفت که تا نیمه اول با نتیجه 4 بر یک از حریف پیش است.در دقیقه 20 بازی، سادیو مانه، یکی از بزرگ‌ترین ستارگان کنونی فوتبال مصدوم شد تا در فاصله 11 روز مانده به آغاز جام جهانی یک شوک بزرگ به فوتبال آفریقا وارد کند.در حالی که عصر روز سه شنبه، لیست تیم ملی سنگال با حضور مانه اعلام شد، هنوز مشخص نیست که این ستاره مسلمان به جام جهانی می‌رسد یا خیر. مانه در سال‌های اخیر یکی از بهترین بازیکنان دنیای فوتبال بوده که عدم حضور او باعث ضعف شدید سنگال خواهد شد. در همین خصوص دیروز اکیب اعلام کرد مانه جام جهانی را از دست داد.
رونمایی از محل اسکان32 تیم جام جهانی 
مسابقات جام جهانی 2022 دقیقا 10 روز دیگر به میزبانی قطر آغاز می‌شود تا دنیا بار دیگر شاهد بزرگ‌ترین تورنمنت ورزشی جهان باشد.تیم ملی کشورمان طبق اعلام فیفا در تاریخ 23 آبان عازم دوحه است تا در جام جهانی 2022 با تیم‌های ملی آمریکا، انگلیس و ولز رقابت کند. در همین رابطه فیفا در طرحی جالب نقشه هوایی محل اسکان 32 تیم شرکت‌کننده در مسابقات جام جهانی 2022 را منتشر کرد. طبق اعلام فیفا 24 تیم از 32 تیم شرکت‌کننده جام جهانی در مسافت نزدیک به 10 کیلومتر در بخشی از شهر دوحه متمرکز هستند و این نکته بسیار جالبی است.هتل تیم ملی کشورمان از منطقه متمرکز 24 تیم جدا است. طبق اعلام فیفا محل اسکان تیم ملی فوتبال عربستان دورترین نقطه به مرکز شهر است. شاگردان کارلوس کی روش در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 باید در تاریخ 30 آبان در ورزشگاه بین‌المللی خلیفه به مصاف انگلیس بروند.
جای خالی لوسلسو در تیم ملی آرژانتین
جیوانی لوسلسو در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم ملی آرژانتین بازی نخواهد کرد.‌هافبک ۲۶ ساله به دلیل مصدومیت عضلانی تحت عمل جراحی قرار گرفت. این فوتبالیست متولد روزاریو در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور داشت ولی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد. چه کسی می‌تواند به جای لوسلسو در تیم ملی آرژانتین بازی کند؟اسکالونی خاطرنشان کرد که پرکردن جای خالی لوسلسو در تیم ملی آرژانتین بسیار دشوار است. بازیکنانی چون الکسیس مک آلیستر، انسو فرناندس، الخاندرو گومس و اگزکوئیل پالاسیوس گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی او هستند. آرژانتین در جام جهانی با تیم‌های مکزیک، لهستان و عربستان رو‌به‌رو خواهد شد.
سرمربی استرالیا دامادش را برای جام جهانی دعوت نکرد 
در حالی که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 10 روز دیگر شروع می‌شود، تیم‌های راه یافته به این رویداد کم کم فهرست نفرات خودشان را برای حضور در جام جهانی اعلام می‌کنند.گراهام آرنولد سرمربی تیم استرالیا فهرست بازیکنان این کشور برای جام جهانی را در شرایطی اعلام کرد که دامادش را کنار گذاشت و او را برای حضور در جام جهانی به تیم ملی دعوت نکرد. ترنت ساینزبری مدافع مرکزی تیم ملی استرالیا که ۵۸ بازی ملی در کارنامه دارد، داماد گراهام آرنولد سرمربی تیم ملی فوتبال استرالیا است. در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی نیز سرخیو آگوئرو داماد دیگو مارادونا سرمربی وقت آرژانتین بود که در جام جهانی حضور داشت.