kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
انصارالله با توپ پُر برگشت

حمله موشکی موفق به انبار ائتلاف سعودی در مأرب

 
 
 
 
سرويس خارجي-
منابع نزديك به رياض شامگاه دوشنبه تایيد كردند كه نيروهاي انصارالله يمن توانسته اند انبار مهمات آن ها را در شهر مأرب نابود كنند.
همزمان با هشدارهاي متعددي كه از سوي مقامات دولت صنعا و انصارالله يمن درباره تداوم تجاوزات ائتلاف سعودي طي چند هفته گذشته اعلام شده، منابع خبري در شامگاه دوشنبه اعلام كردند كه بر اثر حملات موشکی جنبش انصارالله به مأرب، انبار مهمات ائتلاف سعودي منهدم شده است. شبکه خبری العربی نيز همان زمان گزارش داد كه انفجارهای مهیبی شهر مأرب را لرزاند که به خاطر شلیک موشک از سوی انصارالله بوده است.
اگرچه هنوز ارتش و انصارالله يمن به اين حملات واكنشي نشان نداده‌اند، اما به نظر مي رسد كه نيروهاي دولت نجات ملي يمن در حال آرايش نظامي جنگي در دوران پس از آتش بس هستند.
 «مارب» آخرین سنگر دولت مستعفی یمن است و نيروهاي وابسته به عربستان در سال ۲۰۱۴ پس از فرار از «صنعا» به اين شهر رفتند و اکنون مارب در كنترل نيروهاي وابسته به عربستان سعودي قرار دارد. در واقع «مارب» برای دولت مستعفی و رياض وزن نظامی قابل توجهی دارد و از سوي ديگر اين شهر دارای ذخایر گسترده نفت و گاز است كه اين ويژگي سبب شده تا توجه زیادی به این شهر از نظر اقتصادی شود.
حمله شامگاه دوشنبه نيروهاي انصارالله به اين شهر پاسخ محكمي از سوي صنعا به رياض است و نشان مي دهد كه در صورت ادامه جنگ تحميلي از سوي ائتلاف سعودي، نيروهاي انصارالله نگراني از بابت وارد شدن به يك نبرد تمام عيار در برابر ائتلاف نظامي سعودي را ندارند.