kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
ا نگلیس

تشدید بحران معیشتی


تدابیر ریاضتی دولت انگلیس، بحران معیشتی مردم این کشور را تشدید کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بحران سیاسی و اقتصادی بر زندگی مردم انگلیس تاثیر گذاشته است و تصمیم دولت این کشور برای لغو افزایش بیمه‌های تامین اجتماعی، این بحران را وخیم‌تر کرده است. اجرای مصوبه لغو افزایش بیمه‌های تامین اجتماعی آغاز شد، در حالی که پیش‌بینی می‌شد با این افزایش، سالانه 13 میلیارد پوند به تامین مالی بیمه تامین اجتماعی و سلامت در انگلیس اختصاص پیدا کند.
ششمین اقتصاد جهان بیمار است. دولت محافظه‌کار انگلیس، در سایه بحران شدید معیشتی، با اتخاذ تدابیر ریاضتی بیشتر، برای حل بحران اقتصادی تلاش می‌کند. بحران اقتصادی، باعث ناتوانی بیش از پیش دولت انگلیس در ارائه خدمات تامین اجتماعی به شهروندان این کشور شده است. بخش‌های تولیدی و تاسیسات حیاتی در انگلیس شاهد اعتصاب‌های سراسری برای درخواست افزایش حقوق کارکنان است. بخش بهداشت انگلیس هم شاهد بزرگ‌ترین اعتصاب‌پرستاران در طول تاریخ خواهد بود که بحران‌های انباشته‌شده در این بخش از زمان همه گیری کرونا را تشدید خواهد کرد. حدود هفت میلیون شهروند انگلیسی از جمله بیماران سرطانی، در فهرست انتظار بستری شدن رایگان قرار دارند.
ریچارد یکی از کارکنان بخش بهداشت انگلیس می‌گوید: برای حمایت از بخش بهداشت تلاش می‌کنیم که 10 سال پیش بهترین بخش بهداشت در جهان بود، اما به علت کمبود تامین مالی دولتی، این بخش دچار هرج و مرج شده که تاثیر منفی بر بیماران و کارکنان آن داشته است.