kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹

 ترامپ: نانسی پلوسی یک حیوان است!

 
 
 
 در یک اظهار نظر حاشیه‌‌ساز جدید، دونالد ترامپ خطاب به رئیس مجلس نمایدگان آمریکا او را یک حیوان خطاب کرد تا معلوم شود خشونت سیاسی به میان سیاستمداران آمریکایی هم کشیده شده است.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به تازگی در یک گردهمایی در اوهایو و در آستانه انتخابات کنگره  و در حالی که مشغول رقابت انتخاباتی برای جمع کردن رای بیشتر برای هم حزبی‌هایش بود، گفت: «راستش را بخواهید، فکر می‌کنم پلوسی هم حیوان است!» ترامپ که ظاهرا از جریان دو بار استیضاح خود در مجلس نمایندگان کینه عمیقی از پلوسی دارد، در جریان اشاره به همین موضوع لقب حیوان را برای پلوسی بکار برد.
ترامپ که می‌دانست اظهارنظر تندی کرده و با واکنش‌های منفی زیادی روبه‌رو خواهد شد، این طور ادامه داد: «خواهند گفت چه چیز وحشتناکی گفته، او نانسی را حیوان خطاب کرده است. دیگر هرگز از این کلمه مزخرف استفاده نخواهم کرد. اما کاری که او با ما در این کشور کرد..» رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین طبق عادت گذشته خود،  نانسی پلوسی را «دیوانه» خطاب کرد. پیش از این شاهد مثال‌های فراوانی از بروز خشونت سیاسی اجتماعی در جامعه آمریکا مخصوصا در فضای انتخاباتی در این کشور به چشم خورد. اما این دست اظهار نظرها و حملات بی‌ادبانه نشان می‌دهد که هم نزاکت سیاسی مدت هاست در میان سیاسی‌های آمریکا مرده و هم خشونت سیاسی به رتبه نخبگان حاکمیتی سرایت کرده است. گفتنی است پیش از این «نانسی پلوسی» هم با برخی حرکات خاص در کنار ترامپ، او را به سخره گرفته بود؛ حرکاتی که گفته می شود در مواجهه با سگ انجام می دهند!