kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

سوگواران شهدای شاهچراغ خواستار برخورد قاطع با آشوبگران شدند

سوگواران شهدای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ خواستار کنار گذاشتن مماشات و برخورد قاطع با اغتشاشگرها شدند.
 
 
 
به گزارش خبرنگار کیهان، اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی و مردم مومن و شهیدپرور در گرامیداشت مقام شهدای حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) و شهدای امنیت، شامگاه دوشنبه 16 آبان در مسجد ارک برگزار شد. 
در این مراسم حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در محکومیت فتنه اخیر و سخنان برخی خواص بی‌بصیرت، سخنرانی نمود و مداحان اهل بیت حاج منصور ارضی، حسین سازور، محمدرضا طاهری، احمد واعظی و حسین طاهری در رثای حضرت زهرا (س)، حضرت علی اصغر‌(ع) و نیز شهدا به مرثیه‌خوانی و مداحی پرداختند. حاج حسین سازور در ابتدای مراسم با خواندن قطعه شعری مجلس را مزین کرد و گفت:خداوند به حضرت شعیب پیامبر وحی کرد که ۱۰۰ هزار نفر از قوم تو را که ۴۰ هزار نفرشان از اشرار و ۶۰ هزار نفرشان از ابرار هستند، عذاب خواهم کرد. حضرت شعیب پرسید اشرار که تکلیف‌شان مشخص است، ابرار چرا عذاب می‌شوند. خداوند فرمود این افراد در برابر ظلم و عمل زشت اشرار سکوت کردند. امروز همه وظیفه داریم برای رضای خدا و دفاع از دین دست از سکوت برداریم و تبیین‌گری کنیم.
از نظام قبیله‌ای سعودی طلب رفراندوم کنید
حجت‌الاسلام مصطفی کرمی نیز در این مراسم با اشاره به پیشنهاد برگزاری رفراندوم از سوی برخی افراد گفت: نظام جمهوری اسلامی در همه این سال‌ها متکی به رأی و حضور مردم بوده است؛ این آقایان ابتدا پیشنهاد رفراندوم را به آن‌هایی که متحجرترین و عقب‌ افتاده‌ترین نظام را دارند بدهند؛ به نظام قبیله‌ای عربستان سعودی که حامی این‌گونه افراد است و شاهد هستیم که رأی مردم در آن معنایی ندارد و فضایی مخوف و امنیتی بر آن حاکم است. این افراد چنین پیشنهادی را ابتدا باید به شیوخ خلیج‌فارس این پیشنهاد را بدهند که به تعبیر مقام معظم رهبری در این کشورها صندوق رأی را از صندوق میوه تشخیص نمی‌دهند. وی در ادامه با اشاره به لزوم کنار گذاشتن مماشات با فتنه‌گرها، سیره امیرالمومنین(ع) در برخورد با خوارج را الگویی در این زمینه معرفی کرد و ادامه داد: براساس نقل‌های تاریخی در این جنگ 5 هزار نفر از سپاه امیرالمؤمنین شهید شدند و ۲۰ هزار نفر نیز از سپاه مقابل به هلاکت رسید. یعنی ایشان برای حفظ نظام ۲۰ هزار نفری را کشتند که بر حسب ظاهر اهل توحید و نماز بودند، کسانی که جای مهر بر پیشانی داشتند. کرمی تصریح کرد: رسم امیرالمؤمنین این بود که اول روشنگری و صحبت می‌کرد، مالک را می‌فرستاد، تحقیق و تفحص می‌کرد؛ اما با جماعت‌ستیزه‌جویی که به هیچ صراطی مستقیم نیستند مقابله می‌کرد. ایشان در این‌گونه موارد مماشات را کنار می‌گذاشت و برخورد جدی می‌کرد. قوه قضائیه امروز در خطرناک‌ترین پیچ تاریخی است و باید تکلیف خود را با دقت و سرعت انجام دهد و مجرمین را به سزای عمل خود برساند. 
وی تأکید کرد: مجرم نباید در سکوت خبری و زندان باشد، نباید پشت درهای بسته باشد؛ هرکس در هر نقطه‌ای که جنایت کرده، باید در همان نقطه، در مقابل چشم مردم به سزای عملش برسد. کرمی ادامه داد: جهاد تبیین وظیفه ماست، هرکس به‌اندازه وسعش باید در این جهاد شرکت کند. فضای مجازی امروز قتلگاه جوانان ما شده است. اگر جهاد تبیین شفاف‌‌سازی کرده بودیم، امروز این همه جوانان ما را فریب نمی‌دادند. کسانی که تماشاچی صحنه هستند، مصادق همان حدیث هستند که می‌فرمایند کسانی که به فعلی راضی باشند، همانند کسی است که همراه آنان است. جمعیت کفر ناشی از پریشانی و کم‌کاری‌های ما است.  وی گفت: تماشاچیان و کسانی که هزینه حق‌خواهی و حق‌طلبی را نمی‌دهند، مجبور می‌شوند در جریان حرّه قربانی شوند. کسانی که ایستادند و دیدند که زهرا (س) را زدند، کسانی که طناب را بر دستان امیرالمومنین دیدند و دم نزدند، کسانی که دوست داشتند در رخت‌خواب باشند، افراد مصلحت‌اندیشی که دین کم هزینه را می‌خواستند و تنها به نماز و روزه اکتفا کردند، جلوی چشمانشان دیدند که سربازان مسلم‌بن‌عقبه، به جان و ناموسشان تعدی کردند. 
زن، هجرت، شهادت
حاج منصور ارضی مداح اهل بیت در بخش دیگر این مراسم اظهار داشت: ما باید از خودمان شروع کنیم. اگر خود ما هیئتی‌ها از دست نرویم دشمن فرار خواهد کرد. امروز دنیا روی زنان مانور بسیاری دارد. ما زنان بزرگی داشته‌ایم. زنان ما پاک‌سرشت هستند و باید از حضرت معصومه (س) خط بگیرند. ایشان برای حفظ دین هجرت و در این مسیر همراهان را فرماندهی کردند و به شهادت رسیدند. بزرگان اهل ادب و قلم ما باید اینها را بررسی و منتشر کنند؛ چرا یک زن به چنین جایگاهی می‌رسد؟ یعنی زن، هجرت، شهادت. همین درس برای ما کافی است. 
ما بی‌خیال خون شهیدان نمی‌شویم
در بخش دیگر این مراسم احمد واعظی مداح اهل بیت‌(ع) و رئیس‌کانون مداحان به شعرخوانی پرداخت. بخشی از شعر او به شرح زیر است:
تا زنده‌ایم ناقض پیمان نمی‌شویم
ما بی‌خیال خون شهیدان نمی‌شویم