kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
بانک مرکزی اعلام کرد

پرداخت ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری

 
 
 
 
بر اساس اعلام بانک مرکزی، از ابتدای طرح حمایت از جوانی جمعیت تاکنون ۴۹۷ هزار متقاضی‌،تسهیلات فرزند‌آوری دریافت کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، از زمان ابلاغ شیوه‌نامه حمایت از جوانی جمعیت، در سی و یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون ۱۵۹ هزار و ۵۶۲ متقاضی تسهیلات فرزند اول‌، ۲۱۰ هزارو ۲۲۴ متقاضی تسهیلات فرزند دوم و ۹۶ هزار و ۳۲۱ متقاضی تسهیلات فرزند سوم موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
طی این مدت مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان پرداخت شده است.
براساس شیوه‌نامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به ازای فرزند اول 200 میلیون ریال و به ازای فرزند دوم 400 میلیون ریال و به ازای فرزند سوم 600 میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم 800 میلیون ریال و به ازای فرزند پنج به بعد 1.000میلیون ریال است.
متقاضیان برای تقاضای این تسهیلات در ابتدا باید با مراجعه به این سامانه به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/DefaultVC.aspx، ثبت‌نام خود را انجام داده و کد رهگیری اخذ کنند.
سپس نسبت به انتخاب بانک و شعبه دلخواه از لیست شعب مجاز اقدام کنند. پس از تایید شعبه انتخابی متقاضی توسط بانک عامل، متقاضیان با مراجعه به شعبه و تکمیل مدارک، نسبت به دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند. یادآور می‌شود، متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری، ازدواج و ودیعه مسکن که درخصوص دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند نسبت به ثبت شکایات از طریق «سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی با مراجعه به آدرس https://crm.cbi.ir و با انتخاب گزینه «ثبت درخواست» و تکمیل موارد درخواستی شامل: استان، شهرستان، موضوع،‌ کد ملی، تاریخ تولد، نوع مشتری، شماره تماس، آدرس پستی و... نسبت به درج شکایت خود اقدام کنند.
متقاضیان دریافت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج که درخصوص دریافت این دسته از تسهیلات اعتراض دارند می‌توانند نسبت به ثبت شکایات از طریق «سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات» بانک مرکزی اقدام کنند.