kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴

مذاکره مخفیانه آمریکا با روسیه برای عبور از زمستان سخت!

روزنامه «وال استریت ژورنال» از مذاکرات محرمانه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا با دستیاران ارشد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در آستانه «زمستان سخت اروپا» خبر می‌دهد!

در حالی که زمستان سخت اروپا در راه است و روز به روز بر بحران انرژی و اقتصادی اروپا و آمریکا افزوده می‌شود خبرها و گزارش‌ها حاکی است، بر خلاف رجزخوانی‌های علنی آمریکا برای روسیه، این کشور در کنار فشارهایی که در خفا به زلنسکی برای مذاکره با پوتین می‌آورد، خود نیز به صورت پنهانی مشغول مذاکره با روسیه است تا شاید بتواند زمستان سخت پیش رو را رد کند. در برخی از این کشورها مثل اوکراین، سرمای زمستان به منهای 30 درجه می‌رسد!
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این باره نوشته: «مشاور امنیت ملی جو بایدن طی ماه‌های اخیر مذاکرات محرمانه‌ای با دستیاران ارشد امنیتی پوتین پیرامون مسئله اوکراین و در بحبوحه افزایش تنش‌ها و تهدیدهای اتمی برگزار کرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند، این مذاکرات محرمانه با هدف کاهش تنش‌ها و کاهش خطرات یک درگیری گسترده‌تر علیه اوکراین بعد از ادعاهایی درباره تهدیدهای اتمی مسکو در این جنگ انجام شده است.»
به گزارش فارس در ادامه این گزارش می‌خوانیم: «به گفته مقامات آمریکایی آشنا به موضوع، جیک سالیوان با یوری یوشاکوف دستیار سیاست خارجی پوتین و همچنین با نیکلای پاتروشف همتای خود در دولت روسیه رایزنی و مذاکره کرده است. وال استریت ژورنال مدعی شده که هدف اصلی این مذاکرات باز نگه داشتن کانال‌های دیپلماتیک میان مسکو و واشنگتن بوده است. اما از آن سو روزنامه «واشنگتن‌پست» بامداد یکشنبه گزارش داده بود که دولت آمریکا به‌صورت مخفیانه در حال فشار آوردن به سران اوکراین است تا ضمن توقف مخالفت‌های خود با مذاکره، آمادگی خود برای بازگشت به گفت وگو با روسیه را نشان دهند.