kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸

اسرائیل «سلبریتی‌ها» را به خط کرد(اخبار ادبی و هنری)

رژیم صهیونیستی در جدید‌ترین اقدام خود برای سرپوش گذاشتن بر پرونده جنایات و تجاوزگری‌های خود و خوب جلوه دادن وجهه این رژیم در سطح جهانی «سلبریتی‌ها» و چهره‌های مشهور صهیونیست در فضای مجازی را به خط کرده است تا برای این رژیم تولید محتوای «مثبت» کنند.

به گزارش ایرنا، وجهه سیاه رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان به خاطر ارتکاب جنایات جنگی و اجرای سیستم آپارتاید در قبال فلسطینی‌ها و بحران‌آفرینی و جنگ‌افروزی علیه ملت‌های منطقه باعث شده که وزارت خارجه این رژیم را به فکر استفاده از سلبریتی‌ها برای تولید محتوای «مثبت» از این رژیم در برابر خیل گسترده افشاگری درباره جنایات و اقدامات ضدبشری تل‌آویو در شبکه‌های اجتماعی انداخته است.
«باراک راوید» خبرنگار پایگاه صهیونیستی «والا» فاش کرد که وزارت خارجه رژیم اسرائیل پروژه‌ای را با عنوان «جمع تاثیرگذاران» راه‌اندازی کرده است که در آن «جوانان اسرائیلی» فعال در شبکه‌های «تیک‌تاک» و «اینستاگرام» و «یوتیوب» با ده‌ها یا صدها هزار دنبال‌کننده، آموزش ببینند و سپس درباره این رژیم تولید محتوای مثبت کرده و آن را در شبکه‌های اجتماعی پخش کنند.
او افزود: ایده راه‌اندازی این پروژه را «عیدان رول» معاون وزیر خارجه مطرح کرده است. راه‌اندازی پروژه در ماه اوت گذشته با فراخوان وزارت خارجه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی شروع شد و در این فراخوان، از سلبریتی‌ها و جوانان تاثیرگذار در فضای مجازی خواسته شد تا با این وزارتخانه برای انتشار ویدئو در شبکه اینستاگرام همکاری کنند. شمار زیادی از جوانان از جمله 12 چهره تاثیرگذار در شبکه‌های تیک‌تاک و یوتیوب و اینستاگرام درخواست دادند و مشخص شد که هر یک از آنها از 10 تا 500 هزار دنبال‌کننده دارند و درباره «اسرائیلی‌ها» برای مخاطبان خارج تولید محتوا می‌کنند.
این خبرنگار صهیونیست تصریح کرد: از جمله معیارهایی که وزارت خارجه اسرائیل برای آنها تعیین کرده، این است در تولید محتوای خود به مسائل سیاسی یا امنیتی نپردازند بلکه صرفا در زمینه‌های کمدی، گردشگری، ورزشی، غذا و موسیقی اسرائیل تولید محتوا کنند. اینها اولین جلسه خود را در قالب پروژه یادشده در مقر وزارت خارجه اسرائیل برگزار کردند و در طول جلسات خود دیپلماسی عمومی، تاریخ و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان خارجی و طرز نشستن جلوی دوربین را آموزش خواهند دید.