kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک

ساعی: با انگیزه بالا به دنبال موفقیت هستیم تکواندو برای سومین بار روی سکوی نخست قرار می‌گیرد؟!

اعضای تیم ملی تکواندو ایران برای حضور در بیست و پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان امروز و فردا راهی مکزیک می‌شوند.

 

سرویس ورزشی-

سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با حضور در محل فدراسیون تکواندو ضمن دیدار و گفت‌وگو با‌هادی ساعی رئیس‌فدراسیون، از اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان نیز بازدید کرد. در این دیدار بیژن مقانلو سرمربی تیم ملی تکواندو ابتدا گزارشی از وضعیت تمرینی بازیکنان و شرایط روحی و جسمانی‌شان پیش از اعزام به رقابت‌های قهرمانی جهان ارائه کرد.
هادی ساعی رئیس‌فدراسیون تکواندو نیز در ادامه بیان کرد: تعدادی از بازیکنان تیم ملی محصل هستند و در کنار تحصیل، تکواندو را به شکل حرفه‌ای دنبال کرده‌اند و به تیم ملی رسیدند. ۳ بازیکن از رده سنی نوجوانان به تیم ملی بزرگسالان تزریق شده‌اند و با شکست دادن حریفان مدعی خود راهی رقابت‌های قهرمانی جهان می‌شوند. تیم جوان شده است و همه با انگیزه بالا به دنبال موفقیت هستند.
در ادامه معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان طی سخنانی گفت: طبق صحبت‌های ساعی چند بازیکن محصل هستند که جای خوشحالی دارد. بازیکنان باید بدانند رقابت‌های قهرمانی جهان مکزیک مسیر بسیار مهمی برای رسیدن به رقابت‌های المپیک پاریس است و قطعا درخشش در این رویداد راه را هموار می‌کند.
او ادامه داد: به یاد دارم میرهاشم حسینی به دلیل صادر نشدن ویزای منچستر امتیازات این رویداد را از دست داد و نهایتا در چند تورنمنت شرکت کرد تا این امتیازات را جبران کند، بنابراین باید این رقابت مهم جدی گرفته شود تا با سکونشینی راه برای موفقیت هموار گردد. برای همه ملی‌پوشان آرزوی موفقیت و درخشش دارم. پولادگر در این دیدار از بخش‌های تازه تاسیس و در دست احداث فدراسیون نیز بازدید کرد.
اعزام تیم ملی به مکزیک
رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان طی روزهای ۲۲ تا ۲۹ آبان ماه به میزبانی مکزیک در شهر «گوادالاخارا» برگزار خواهد شد. بر همین اساس گروه اول نفرات اعزامی به این مسابقات امروز تهران را به مقصد استانبول ترک کرده و از پس از توقفی چند ساعته راهی مکزیکو سیتی خواهند شد. نمایندگان کشورمان ساعت ۸ صبح روز سه شنبه به وقت محلی وارد مکزیکوسیتی شده و سپس با پروازی دیگر به شهر محل برگزاری مسابقات سفر می‌کنند.
بر همین اساس بیژن مقانلو، مینو مداح، مهروز ساعی، میرهاشم حسینی، ابوالفضل عباسی، سیده نرگس میرنورالهی، مهران برخورداری، زینب اسماعیلی، سجاد مردانی، غزل سلطانی، مرتضی بهرامی نژاد و رضا کلهر در گروه نخست راهی مکزیک خواهند شد.
گروه دوم نفرات اعزامی نیز متشکل از ندا زارع، مسعود حجی زواره، اکرم خدابنده، مهدی حاج موسایی، مهلا مؤمن‌زاده، حسین لطفی، متین رضایی و ناهید کیانی نیز سه شنبه ۱۷ آذرماه با همین برنامه پروازی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان سفر می‌کنند. ضمن اینکه نعیما خواجوی مربی بدنساز تیم ملی به دلیل تکمیل بودن ظرفیت پروازها چهارشنبه به مکزیک سفر می‌کند.
بر اساس برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری جلسه فنی و مراسم قرعه کشی این دوره از مسابقات ساعت ۱۴ روز شنبه ۲۱ آبان ماه در هتل ریاست جمهوری شهر «گوادالاخارا» برگزار خواهد شد. مراسم افتتاحیه نیز از ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه در محل سالن برگزاری مسابقات انجام و از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه به وقت محلی (۱۸:۳۰ به وقت ایران) مسابقات به صورت رسمی آغاز می‌شود.
سوابق تیم ملی تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان
تیم ملی تکواندو تاکنون در ۱۹ دوره مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته که ۱۰ مربی مسئولیت تیم ملی را برعهده داشته‌اند. مقانلو یازدهمین مربی است که برای دومین بار هدایت تیم ملی را در بیستمین حضور تیم ملی در آوردگاه قهرمانی جهان برعهده می‌گیرد.
مقانلو چهار دوره عضو تیم ملی در رقابت‌های جهانی بوده که یک برنز در مسابقات ۱۹۹۵ مانیل کسب کرده است. سه دوره نیز به عنوان مربی در رقابت‌های ۲۰۰۵ مادرید، ۲۰۰۹ کپنهاگ و ۲۰۱۱ گوانگجو را در کارنامه دارد. مقانلو در مسابقات ۲۰۱۵ چلیابینسک به عنوان سرمربی موفق شد تیم ملی ایران را به عنوان قهرمانی جهان برساند. حالا بعد از شش سال یکبار دیگر به عنوان سرمربی تیم انتخاب شده و امیدوار به تکرار تاریخ است تا تکواندو ایران برای سومین بار روی سکوی نخست قهرمانی جهان بایستد.
اما در نوزده دوره حضور تیم ملی در مسابقات جهانی هشت مربی داخلی و دو مربی کره‌ای به عنوان سرمربی همراه تیم ملی ایران مسابقات جهانی را تجربه کرده‌اند.
در بیستمین دوره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۱ کره جنوبی ایران با سه طلای کرمی، نصر و عبداللهی، نقره معتمد و دو برنز رجلی و باقری برای اولین بار قهرمانی را به تکواندو ایران در رقابت‌های جهانی آن هم در خاک کره جنوبی را به‌دست آورد. سال ۲۰۱۵ هم در مسابقات جهانی روسیه ایران موفق شد با سه طلای عاشورزاده، حجی زواره و خدابخش به همراه تک برنز یعقوبی برای دومین بار عنوان قهرمانی را تصاحب کند.