kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
وزیر بهداشت خبر داد

برگزاری جلسه شورای عالی سلامت با حضور رئیس‌جمهور بعد از 5 سال

 

وزیر بهداشت گفت: بعد از پنج سال، نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را با حضور رئیس‌جمهور و 6 نفر از وزرا و بسیاری از مدیران برگزار کردیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی دیروز با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت:‌ خوشبختانه دو ماه است که آمار مرگ و میر کرونا در کشور ما زیر 10 نفر و در برخی روزها صفر بوده است در حالی که در همین بازه زمانی آمریکا بالای 200 نفر و اروپا بیش از 100 نفر مرگ و میر دارند و موج کرونا در کشورهای شرقی مانند ژاپن و کره در حال افزایش است. عین‌اللهی تأکید کرد:‌ ما از مردم می‌خواهیم برای حفظ شرایط خوب کشورمان حتماً در سال جاری یک دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؛ همچنین به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش تجمعات، استفاده از ماسک ضروری است.
آنفلوانزا فروکش کرد
وی درباره وضعیت آنفلوانزا نیز گفت:‌ حدود یک هفته است که آنفلوانزا در کشور فروکش کرده است. وزیر بهداشت همچنین در حاشیه جلسه شورای عالی سلامت اظهارداشت: ما امروز افتخار داشتیم که بعد از پنج سال، نشست شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را با حضور رئیس‌جمهور و 6 نفر از وزرا و بسیاری از مدیران برگزار کنیم زیرا ‌مهم‌ترین مسئله برای جامعه، امنیت و سلامت است و سلامت مربوط به یک وزارتخانه نیست و همه عوامل و وزارتخانه‌ها در سلامت مؤثرند.
مصوبات جلسه شورای عالی سلامت
عین‌اللهی ادامه داد: اورژانس یکی از مسائل مهم در حوزه سلامت است؛ مصوب شد که 15 درصد به تعداد آمبولانس‌ها اضافه شود. همچنین مقرر شد در مناطقی که قرار است اتوبان احداث شود، استقرار پایگاه‌های اورژانس پیش‌بینی شود. وی افزود:‌ قرار شد در کتب درسی، آموزش اقدامات و کمک‌های اولیه اضافه شود و در آموزش حین خدمت، کارمندان با اورژانس‌ها آشنا شوند. در این جلسه وظایف هر یک از وزارتخانه‌ها در همکاری با اورژانس نیز مشخص شد. دبیر شورای عالی سلامت با بیان اینکه ما 100 مرکز پیشرفته درمان سرطان در کشور داریم، اظهار امیدواری کرد که در جلسات بعدی شورای عالی سلامت در زمینه پیشگیری از سرطان تصمیم‌گیری شود.