kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
رسانه‌های آمریکایی هشدار دادند

سایه ترسناک سه ویروس مرگبار بر سر آمریکا در زمستان پیش رو

متخصصان عفونی در آمریکا نسبت به همه‌گیری همزمان سه ویروس مرگبار در آمریکا هشدار داده‌اند و حالا جمهوری خواهان فرصت تازه‌ای برای حمله به سوءمدیریت دموکرا‌ت‌ها پیدا کرده‌اند. 
 
 
 
 
همزمان با فرا رسیدن فصل سرما در نیم‌کره شمالی قاره آمریکا، متخصصان عفونی نسبت به بروز یک همه‌گیری تازه که متشکل از سه ویروس است، هشدار داده‌اند. بنابر اعلام رسانه‌های آمریکا، کارشناسان حوزه بهداشت در این کشور درباره «زمستان سخت» با تشدید بیماری‌های عفونی هشدار داده‌اند. به گفته این متخصصان، سویه جدید ویروس کرونا به‌علاوه آنفلوانزا و ویروسی به نام 
«سن سشیال تنفسی» در راه همه گیری قرار دارد. ویروس سین سشیال از جمله شایع‌ترین بیماری تنفسی در بین نوزادان است.
طبق این گزارش‌ها، نمودارهای مربوط به شمار ابتلاء و تلفات ناشی از ویروس کرونا در این کشور نگران‌کننده شده و نسبت به «آینده‌ای بحرانی» هشدار می‌دهد. در برخی از ایالت‌ها وضعیت قرمز و هشدار اعلام شده، مثلا اداره بهداشت کالیفرنیا روز پنجشنبه در اطلاعیه اعلام کرده که وضعیت شیوع کرونا مجددا به وضعیت قرمز بازگشته و شمار مبتلایان روزانه در این کشور به شش هزار نفر از هر ۱۰۰ هزار شهروند این ایالت رسیده است. بنا بر گزارش‌ها، تنها موارد ثبت شده مبتلایان به بیماری کرونا در کالیفرنیا در یک سیر صعودی، از ۴.۱ درصد در هفته گذشته به ۴.۵ رسیده است. همچنین شمار بستری‌ها در پی وخامت وضعیت بیمار هم در این ایالت سیر افزایشی داشته است.گفتنی است، کالیفرنیا تا کنون بیش از ده میلیون مورد ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. شمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس هم رکورد بالایی را به ثبت رسانده و آمار از مرگ بیش ۹۸ هزار نفر در این ایالت خبر می‌دهد.
آمریکا در مجموع با ثبت بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا با اختلاف زیادی در رده اول لیست مرگ‌ومیر کرونا قرار دارد. ۲۸ هزار و ۹۰۵ مورد ابتلا به این ویروس هم روز گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است. واشنگتن با آنکه از همان ابتدا تاکید ویژه‌ای روی اقدامات بهداشتی خود داشت و واکسن «فایزر» را بهترین آنتی‌بادی برای کووید_۱۹ معرفی می‌کرد اما حالا بیشترین درگیری را با این ویروس دارد. 
پیش‌بینی دانشمندان آمریکا البته ابعاد سیاسی هم در بر خواهد داشت و می‌تواند تبدیل به یک پاشنه آشیل دردسرساز برای دموکرات‌ها شود. جمهوری‌خواهان که از هر بهانه‌ای برای کسب رای بیشتر در انتخابات میان‌دوره‌ای استفاده می‌کنند، حالا از این گزارش منتشر شده بهره می‌برند تا بیش از پیش از آرای مربوط به دموکرات‌ها کم کنند‌. هر چند که خود جمهوری‌خواهان هم به رهبری ترامپ کارنامه خوبی در مواجهه با ویروس کرونا نداشتند و حرف و سخن فراوانی را به‌جای گذاشتند، مثلا ترامپ مدت‌ها از زدن ماسک امتناع می‌ورزید و یا در اظهار نظری نظر عجیب گفت که مردم کشورش با آشامیدن وایتکس احتمالا بتوانند ویروس کرونا را بکشند!