kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

زنگ خطر برای رشته ریاضی به صدا درآمده است

 
 
 
 
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر، بیشتر داوطلبان کنکور در رشته تجربی، سپس علوم‌انسانی و بعد در ریاضی شرکت می‌کنند که یک زنگ خطر برای ریاضی‌فیزیک است.
به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی‌فیروزآبادی در جشن ورودی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «سلام شریف» که دیروز ۱۳ آبان با حضور نودانشجویان و خانواده‌های آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: باید افتخار کنیم که در ناحیه نوآوری شریف زندگی می‌کنیم. منطقه‌ای  که ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در آن حضور دارند تمام این شرکت‌ها، توسط جامعه شریف احداث شده‌اند و به کارهای بزرگ دست می‌زنند و هرکدام می‌توانند در نقش یک استاد باشند.
دهقانی درباره ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان شریف گفت: در این دانشگاه شرکت‌هایی ۱۰ نفره‌ای وجود دارند که میلیاردها تومان ارزش دارند؛ هرکدام از این شرکت‌ها، بخشی از مشکلات را حل می‌کنند. هر مشکلی که حل شود، یک کار تاثیرگذار صورت گرفته ‌است.
وی درباره ضرورت توسعه هوش اجتماعی خطاب به نودانشجویان دانشگاه شریف بیان داشت: ورزش کنید، تفریح کنید، به کوه و سینما بروید. اگرچه درس خواندن و پژوهش اهمیت دارد ولی هوش اجتماعی هم باید توسعه یابد. اگر هوش اجتماعی توسعه یابد، انسان می‌تواند حرف بزند و تعامل داشته باشد. ترم‌های اول، درس خواندن را در کانون توجه قرار دهید اما بدانید که رمز موفقیت در گرو کار گروهی است.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری افزود: همان‌گونه که طلا هیچ وقت ارزشش را ازدست نمی‌دهد، شما نخبگان هم طلا هستید و باید به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توان اثرگذار بود. به این موضوع فکر کنید، چگونه به عنوان یک شریفی می‌توانید شرکت خود را تاسیس کنید و اثرگذار باشید. هرکدام، یک لوکوموتیو هستید که می‌توانید در عرصه مختلف اثرگذار باشید.
دهقانی درباره تغییر علاقه داوطلبان کنکور سراسری طی سالیان اخیر گفت: زمانی که در کنکور شرکت کردم، حدود ۹۰۰ هزار داوطلب در رشته ریاضی، ۶۰۰هزار نفر در علوم‌تجربی و ۳۰۰ هزار نفر در علوم‌انسانی شرکت‌ می‌کردند. در حال حاضر، بیشتر داوطلبان در رشته تجربی، سپس علوم‌انسانی و بعد در ریاضی شرکت می‌کنند که یک زنگ خطر برای ریاضی‌فیزیک است.